Crutta
Medlemmar-
Innehålls Antal
7 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Crutta
-
Placering
Kadett
-
Hej Kungen, Tack för tipset. Cyklade ner till båten för att kolla, men problemet kvarstod.. Kan det vara så att den flödar över i någon avförgasarna då tanken är inkopplad, men inte annars ? När jag pumpat upp trycket i blåsan (då motorn ej är i gång) så kan jag pressa i hop blåsan om jag tar i och då hör jag att det kommer ut bensin i förgasarna någonstans...ska det vara så eller ska det vara helt stopp efter ett tag? Jag kunde pumpa så mycket att det blev fullt och rann över ner mot tändtiften... Har ej bytt flottörer... /Christer
-
Har nu varit nere igen och provat motorn. Provade utan tanklocket på med samma symptom som tidigare. Den går bra och tänder och varvar upp som den ska samt går att köra på tomgång då besinslangen inte är inkopplad. När jag sedan kopplar in slangen så börjar den gå dåligt och klarar inte varva upp samt går ojämt och klarar inte köra på tomgång. Den ryker dessutom en hel del när slangen är inkopplad, betydligt mer än när den är urkopplad. Om jag drar ur slangen innan den dör så går den bättre igen.... Är det någon som kan förstå vad det är för fel????
-
Bränsleslangen är direktkopplas vid motorn och snabbkopplingen sitter vid tanken. Den är helt ny likaså tanken. Har provat att pumpa men det verkar inte heller hjälpa...
-
Ok, då har jag tänkt fel där. Får prova igen med den nya tanken att ta av locket.... Menar du att den får bättre bränsleförsörjning då jag tar bort slangenkopplinen från tanken då, och allså för lite då tanken är inkopplad? Är det möjligt att tändstiften blir blöta om den får för lite bensin? Jag tänkte då pga att den inte gårr bra utan blurrar och inte varvar upp?
-
Tack för svar. Jag har testat det. Fungerade inte då heller. Jag är snarare inne på att den får för mycket bensin( blöta tändstift efter att den inte klarat varava upp), så jag försökte istället med att skruva igen luftskruven lite för att minska på bränsletillförseln men det hjälpte inte heller direkt, tyckte kanske att den gick något bättre då den nästan var helt stängd- endast öppen ett halft varv. Några andra tips? Mvh Christer
-
Hej, Har en sportbåt sen några år tillbaka där motorn tyvärr inte går som den ska...motorn är en Evinrude 60Hk från 1990, där jag blandar oljan i bensinen. Problemet är att den inte klarar av att varva upp ordentligt. Det jag upptäkt nu på senare tid är att när jag kopplar ur bensintanken så klarar den av att varva upp och går bra på den bensinen som då finns kvar i motorn och slangen. Men så fort jag kopplar in bensintanken igen så går den dåligt. Jag har endast provat detta i urkopplat läge. Likadant med tomgångskörning, det går bra då kopplat ifrån bensintanken men den dör när jag kopplar in slangen igen. Jag har provat det mesta. Kollat om det läcker någontans bland slangarna, gjort rent förgasarna (3 st), bytt en del bränsleslangar och bränslefilter, kollat membranet i bränslepumpen-ser helt ut ( men vet ej om pumpen går), bytt tändstift, köpt ny tank och koppling till den. Har kollat primern för ett par år sen och då såg den ok ut i delarna. (men vet inte om den funkar som den ska) Har även köpt en ny tändspole och provat byta de gamla mot den, men inget verkar hjälpa. Har ävet trycktestat ventilerna och det var bra. Är det nu någon kunning som kan förstå vad det är som är fel ? Tacksam för svar ! Mvh Christer
-
Hej, Har en sportbåt sen några år tillbaka där motorn tyvärr inte går som den ska...motorn är en Evinrude 60Hk från 1990, där jag blandar oljan i bensinen. Problemet är att den inte klarar av att varva upp ordentligt. Det jag upptäkt nu på senare tid är att när jag kopplar ur bensintanken så klarar den av att varva upp och går bra på den bensinen som då finns kvar i motorn och slangen. Men så fort jag kopplar in bensintanken igen så går den dåligt. Jag har endast provat detta i urkopplat läge. Likadant med tomgångskörning, det går bra då kopplat ifrån bensintanken men den dör när jag kopplar in slangen igen. Jag har provat det mesta. Kollat om det läcker någontans bland slangarna, gjort rent förgasarna (3 st), bytt en del bränsleslangar och bränslefilter, kollat membranet i bränslepumpen-ser helt ut ( men vet ej om pumpen går), bytt tändstift, köpt ny tank och koppling till den. Har kollat primern för ett par år sen och då såg den ok ut i delarna. (men vet inte om den funkar som den ska) Har även köpt en ny tändspole och provat byta de gamla mot den, men inget verkar hjälpa. Har ävet trycktestat ventilerna och det var bra. Är det nu någon kunning som kan förstå vad det är som är fel ? Tacksam för svar ! Mvh Christer
