Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

Bosse77

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Bosse77

  • Placering
    Kadett
  1. Tråkigt att höra! Hur märkte du att en kolv hade gett sig?
  2. Gör ett kompression- prov kolla stiften samtidigt så dom har samma ljusbruna färg. Kolla bränsletrycket, vakuum slangar. Sedan kan man börja rota i alla givare. När du renoverade motorn justerade du ventilerna korrekt?
  3. Problem löst!!!! Map sensorn kass! Var inget dåligt bränsletryck, bara en dålig mätning på bränsletrycket. Tips!skruva ur ventilen ur huset innan du mäter trycket! För att göra en snabb kontroll på trycket går det att använda en vanlig luftpåfyllare, inte helt exakt men funkar!
  4. Har kollat bränsletrycket 6 på låg 14 på hög. Det ska väll vara 5 på låg 30 på hög? Jag har ju nya pumpar! Har också testat köra med slang till reservdunk!
  5. Jag kunde inte sätta fördelaren så att rotor pekar på ettans cylinder,för att kabelanslutningarna på fördelaren tog i mot då. Men givetvis rotor mot ettans tändkabel. Ska kolla så det inte är tätt i kylningen.tack för tipset!!
  6. Menar du tändnings fel? Har nya kablar lock rotor ock stift! Alla stift har samma bruna nyans. Har testat att ställa tändningen från 0 till 12 grader o ingen skillnad på problemet.
  7. Hej! Ny på forumet och är i behov av hjälp! Har renoverat en 5,7 gsi som varvar fint i friläge, men så fort jag lägger i en växel orkar den inte mer än till 2000 varv och sen så söver den sig... Har bytt båda bensinpumparna, såväl lågtryck som högtryck men det blev ingen skillnad. Vad finns det mer som det kan vara? Tacksam för idéer och förslag!
×
×
  • Skapa nytt...