Jump to content
Tuesday 10 December 2019

Nht1

Medlemmar
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Nht1

  • Rank
    Kapten

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack för inputen. Jag kör på en formskuren så får vi se
  2. Ska köpa ny press till båten som är 8,3 m + badbrygga + peke. Funderar om jag ska köpa en formskuren eller tradiotinell? Storlek blir väll 6x10m. Använder Noah däckställning (ej utanpåliggande) Är det någon skillnad på Biltemas 250g/kvm mot båtbutikernas varianter?
  3. En mek sa till mig att han tömmer motorn på vatten. Kör igenom två hinkar med glykolblandning. Sedan mäter han glykolhalten vid avtapningskranen. Ska klara minus 20-25 grader.
  4. Hej, Är lite orolig att vatten in vid förbränning på min md5:a. Motorn är sjövattenkyld. Är det möjligt att kontrollera läckage genom att trycksätta motorn med luft? Tänkte trycksätta ingående vattenkylning och plugga utgående.
  5. Nht1

    Vit rök md5

    Spridaren tillbaka med nu spridarspets och justerat öppningstryck. Motorn startade efter första försöket Dock så löste det inte problemet. Ryker lika mycket. tillbaka till ruta ett
  6. Nht1

    Vit rök md5

    Tack återkommer hur det gick och om det läste problemet.
  7. Nht1

    Vit rök md5

    Har lämnat in spridaren för provtryckning. Få se om det är orsaken. Jag upplevde den som väldigt sotig men det kanske är normalt? behöver jag rengöra hålat där spridaren suttit? Nu ser det ut som massa sotpartiklar och lite kladdig diesel. Tänkte om det behöver vara helt rent av någon anledning. Finns det någon speciell ordning man ska lufta efter spridarmonteringen eller ska jag följa instruktionerna i ”MD5 för dummies” Har bara bytt bränslefilter innan. Något annat att tänka på? Ursäkta dumma frågor men finns ingen på klubben tillgänglig.
  8. Nht1

    Vit rök md5

    Kan jag via lukt på avgaserna identifiera vad som läcker in ? (om det nu skulle vara det) Vatten - ingen doft? Diesel - Stickig? Olja - ? Eller är jag fel ute?
  9. Nht1

    Vit rök md5

    Jag trodde att det skulle vara "blåare" om det ryker blått. Kanske kan vara blåa i vattnet som återspeglar sig i bakgrunden. Får kik igen med nya ögon när jag är vid båten.
  10. Nht1

    Vit rök md5

    Motorn starta direkt vilket borde tyda på bra kompression? Den drar inte så pass mycket olja att jag behöver fylla på. Markeringen på mätstickan är konstant. Eftersom jag är ganska säker på att det är vit rök borde jag kanske kunna avfärda denna felkälla?
  11. Nht1

    Vit rök md5

    Hoppas att det kan vara ett normalt fenomen. Vill gärna utesluta fel som kan orsaka allvarligare fel i framtiden.
  12. Nht1

    Vit rök md5

    Spridarn är nog aldrig kontrollerad. Är det första kontrollåtgärden tro?
  13. Nht1

    Vit rök md5

    Jo röken tunnas ut något och det kan man nog se på filmen och det gäller vid lugnare varvtal 2-3 knop. Belastar man motorn ordentligt till max marsch fart (5 knop) så ryker det hela tiden.
  14. Nht1

    Vit rök md5

    Är rätt säker på att det är vit rök. Motorn drar ingen olja alls.
  15. Nht1

    Vit rök md5

    Bifogar en bild på när jag varvar upp motorn något https://drive.google.com/file/d/0BxQS2vXlpWLFbkc5UU9NdExSTnV1QWpCNXVzTHllckhNV1NB/view?usp=drivesdk
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy