Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

Sudden22

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Sudden22

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Bränslestabilisator låter bra, var kan man få tag på det?
  2. Hej, Efter förra vintern fick jag problem med mina Solex 44 förgasare då motorn endast ville snurra på tomgång men inte vid gaspådrag. Jag lämnade in dem på renovering och det visade sig att ett munstycke hade täppts till. På bild såg det ut som om det typ hade oxiderat igen, antagligen pga fukt eller liknande. Finns det någon/några åtgärder som jag kan vidta för att förhindra att just detta händer igen? Eller snarare, vad är bra åtgärder att göra med förgasare och motor inför vintern? Det enda jag själv gjorde var att köra glykol i motorn för att förhindra sprickbildning. Tacksam för alla svar // Daniel
  3. Båten står vid Karlslunds marina på Dalarö.
  4. Jag har idag kunnat verifiera följande. - Tändstiften är inte blöta. - Med startgas direkt i förgasare ville motorn starta men ingen soppa kom så det känns som att det handlar om bränsletillförsel. Blir till att kontrollera bränslefiltret. Något mer att kolla? MVH // Daniel
  5. Jag är ganska säker på att det är ett 280 drev då det är det enda jag hört i samband med min båt.
  6. Ja det är kanske inte den kraftfullaste motorn men det var den som satt i när vi köpte samt att den var ny. Jag ska kolla stiften hur de ser ut. Hur kontrollerar jag enklast om det kommer in soppa i motorn? När det gäller problem 2 glömde jag säga att det är ganska stor skillnad på hur motorn svarar på reglaget. När man för det frammåt måste jag föra det ganska långt (60 % av fullt) innan växel går i och båten vill frammåt medan när jag för det bakåt så går växeln i direkt och back startar. Borde samspelet mellan att föra reglaget frammåt respektive bakåt vara samma eller är detta vanligt?
  7. Hej, Jag är ny ägare av en Flipper 700 sedan slutet av förra sommaren. Motorn som sitter i är en VP AQ130 och den helrenoverades 2012. Jag har egentligen 2 problem. Det första problemet är att motorn inte vill starta efter vintern. Startmotorn tuggar på men motorn vill inte tända och jag vet inte riktigt var jag ska börja felsöka eller för den skull göra och ber därför er om råd. Det andra problemet. Under den sista turen under 2012 hakade liksom backväxeln i sig och vägrade släppa. Oavsett åt vilket håll jag förde gasreglaget så blev effekten bakåt. Det var först efter att luckan i drevet öppnats och vipparmen vridits för hand som framväxeln hoppade i. Vad kan jag göra för att detta inte ska inträffa igen? Mycket tacksam för alla råd då verkstaden på marinan där jag har båten inte har tid att hjälpa mig. Mvh // Daniel
×
×
  • Skapa nytt...