Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Johanna-12

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Johanna-12

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Nu är problemet löst! Vattentrycksgivaren var problemet. När den blev bytt försvann larmen.
  2. Tack så mycket för idéerna! Motorn är från 2004. Jag har bytt hela drevoljebehållaren inklusive givare så den borde vara ok. Min hjärna kan inte förstå varför motorn envisas att pipa när. 1. Drevolja inkl givare = OK 2. Oljetrycksmätare (inkl. Check av oljestickan) =OK (45 PSi) 3. Tempgivare = OK (80 grader) Tänkte testa att bygla dessa en och en i hopp om att kunna lokalisera vilken givare som visar att den är ok men ändå orsakar larm... Går det att bygla tempgivare och oljetrycksgivaren och i så fall var gör man det bäst?
  3. Tack för svaren! Jag skall fortsätta att försöka få tag på en specialist men dom är lite upptagna just nu...:) Var sitter givaren för vattentryck? I och med att Tempmätare och oljetrycksmätaren är ok men signalen piper så funderar jag på vad som triggar pipen... finns det tempgivare och oljetrycksgivare som är fristående från de analoga givarna som ger värden till mätarna? Det kanske blev en konstig fråga....
  4. Hej, Har en Mercruiser 4.3MPI som under årets tredje tur började bråka... När jag startar motorn så kommer det lite sporadiska pip som slutar efter några minuter. Utan växel kan jag gasa utan att den piper men så fort som jag skall gasa (med växel) så blir det ett konstant pip tills jag släpper gasen. Har bytt IAC ventil samt drevoljegivare utan framgång... Tempmätare oljetrycksmätare är ok. Är det någon som har någon idé om vad det kan vara för problem?
×
×
  • Skapa nytt...