Gå till innehåll
torsdag 25 april 2024

erixzzzon

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om erixzzzon

  • Placering
    Kadett
  1. Skvallerstrålen tror jag sprutar som den skall tror jag. Jag har testat dra ut både temp och oljegivare och det har inte haft nån inverkan på signalen. Angående kabeln har jag beställt för 2 veckor sen och inte hört ett ljud från dem än...
  2. Jag ska alltså fylla på olja fast den är nästan full eller minskar den när du drar ut givaren? svallerstrålen är det sämre tryck i när jag går ner på varv. Men det trodde jag var normalt? Det är jord fel på en motorkabel (den som går till varvräknaren) kan den ha någon inverkan?
  3. Impellern har jag faktiskt inte kollar! Hur gör jag det? Jag får ingen signal när jag vrider på nyckeln i vanliga fall... Har fått nys om att det kan vara oljemodulen... Nån som har koll på den?
  4. Jag har problem med min Mercury 2-takt från 06! Jag får ett varningsljud från gasreglaget, när jag läst instruktionsboken så förstår jag att det beror på överhettning eller oljan. Ljudet kommer om.jag slår av gasen och puttrar fram. Tar bara nån minut sen kommer det och stänger jag av och låter den stå i 2 timmar behöver jag bara vrida på nyckeln så kommer ljudet direkt... Hjälp, vad orsakar ljudet och hur får jag det fixat? En verkstads tid verkar vara omöjlig!
  5. Jag har inte sett om den sjunker under körning om det var så du menade? Har ju inte vågat kört mer? Men när den står är mängden den samma. Kan det vara så enkelt? Annars såg jag på ett annat inlägg angående en Yamaha att den hade varningssignal och orsaken var att tomgången var nerskruvad och jag vet att förra ägaren har skruvar ner den, kan det vara orsaken? Tänkte eftersom den började låta när jag körde på lägsta hastighet? Men det tycker jag iof också låter konstigt?
  6. Jag har en Mercury 50hk 2-takt från 2006 som i söndags började ge ut en varningssignal från växelreglaget och när jag läser instruktionsboken står det att det är fel på oljan eller kylningen. Men jag har full olja och jag har stråle från motorn.. Kan det vara nått annat fel? Körde fult ut från bryggan i ca 2 min sen stanna vi för att trolla loge efter 5 min kom signalen så jag stängde tändningen och lät den vila 5 min, starta och då kommer signalen direkt... Känns inte som kylningen?
×
×
  • Skapa nytt...