Gå till innehåll
tisdag 26 augusti 2025

ChristopherMa

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om ChristopherMa

  • Placering
    Kadett
  1. Tänkte testa att spola rent systemet igen, och titta lite i kyllimpan. Annars vet jag inte, ingen annan som har någon ide? circ pumpen kan den vara trasig?
  2. jag är säker på att stigar röret hamnade rätt och på rätt plats. Impellern är rätt enligt Stjärnmöstret och enligt marineparts europe och handboken. termostaten är också enligt handbok och marineparts.. ja tänker också att det är ett flödesproblem. Den finns två stycken tempgivare som sitter placerade i termostathuset också. har mest funderingar kring den dära plåt brickan som blockerar 3 av 4 vatten kanaler till knät
  3. Har en stingray från 05 med en volvo penta 3.0 glp-c, det sitter ett sx drev på. la in ett tidigare inlägg för ett par månader sen men har inte fått några bra svar. mitt problem är att min båt överhettar efter ca 3-3500 varv en bit över 20 knop. Även knät håller en för hög tempratur enligt mig, Du kan hålla handen någon sekund innan det känns som du ska bränna dig. Det jag gjort är att byta impellern(impellern har gått 2 ggr denna sesong), termostat och kollat så knät inte är igensatt. Har också haft den inne på verkstad då dom spolade rent kylsystemet. Båten är sjövattenkyld. Plåt packningen mellan avgaslimpa och knät tycker jag ser ganska lustig ut. (11) samt undrar jag vad tempraturgivaren gör och vad dens uppgift är (18) http://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744460-25-6881.aspx Senast ändrad av ChristopherMa | 25 juni 2012 | 22:06
  4. Nej självklart kan jag inte lita till 100 % men han kändes pålitlig iaf!. Ska kolla den, vad kan det vara om det inte är impellern då?
  5. förra ägaren postod att han bytt innan vintern. ja han sa att den blivit lite varm vid slussning eller vid tomgångskörning under en längre tid men bara med några gasningar utan växel löst problemet. Kan sitta och göra samma sak, men efter 5 sekunder jag fått ner graderna till ca 80 är den lika snabbt uppe emot 115 c. Hur vet man om en impeller är kass då?
  6. Hej, Köpte en Stingray 190 cs med en volvo penta motor. Båten och motor är från 2005. När jag sjösatte båten lät jag båten stå på tomgång i ca 5 min och under den tiden hann båten bli överhettad. Motorn har endast ett kyl system och det är endast att det tar upp sjövatten. Men om jag kör båten så blir den inte varm. (eller varvar den ordentligt) Då undrar jag vad som är fel? Impellern? Termostaten? både impeller och termostat är bytta innan vinterförvaringen av förra ägaren. Eller är kanske silen igentäppt? Eller kan det vara något annat fel? Det är en volvo penta glp-c 3.0 Tacksam för svar
×
×
  • Skapa nytt...