Som jeg sa så monterte jeg kamremmen etter merkene på motoren og konkluderte med at merkingen på remmen var feil. Jeg skal foreta kompresjonstest og leakdown test i løpet av uken. Har litt skader på propellen som også kan medføre redusert effekt. Klarte for noen år siden å montere et kamkjede en tann feil på en Kawasaki Z1. Det resulterte i 4 defekte avgasventiler.... Vet ikke hva som skjer hvis AQ171 blir montert en tann feil, det kan gå bra, men det kan også medføre skade på ventilene. Her er litt tekst fra en svensk nettside: Vrids kamaxeln framåt i rotationsriktningen blir vanligen motorns effekt bättre på lägre varvtal. Omvänt blir således motorn oftast bättre på högre varv, och sämre på låga. Det rör sej om endast små avvikelser. En kugg är alltid för mycket, därför fordras att kamaxeldrevet borras om eller att ett justerbart drev monteras. Her er nettsiden: http://www.stahlmotor.se/ Har båten stående hjemme, det er enkelt å skru, men verre med testkjøring. Den står på henger. Skal sette på en annen propell og gå gjennom motoren igjen før jeg tar ny testtur på vannet. Jeg har ikke prøvd å kjøre uten luftfilter, eller med åpent motorrom.