Gå till innehåll
tisdag 05 augusti 2025

Fubb75

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Fubb75

  • Placering
    Kadett
  1. Vad är sätt att gå tillväga när man ska ställa in den?
  2. strax över 1000kg... men om jag inte minns helt åt pipan så 1050kg
  3. Ok, i brist på hälp eller kunskap på forumet så fixade ja detta på egen hand. Svarar här på mina egna frågor om nån mer undrar detta. 1: Som sagt, Rotorn kan sätta sig... bänd uppåt runt rotorn så släpper den 2: Givaren/hallgivaren... det händer att den går sönder, märks väl då båtmotorn börjar misstända och tappa cylindrar. 3: Japp den ska fjädra lite granna. 4: Mellan 7-800rpm vid driftsvarm motor 5: Egentligen inte, men bra servicehistorik är ju att föredra. Och motorn det handlar är en 4,3l V6 mercruiser alpha one, Thunderbolt. Senast ändrad av Fubb75 | 21 juli 2010 | 16:03 Senast ändrad av Fubb75 | 21 juli 2010 | 16:05
  4. Började med en liten service som innefattar siftbyte och byte av rotor och fördelarlock. Byta stift och fördelarlock är ju toksimpelt... men hur f*n får man bort rotorn? sitter ju som berget. fråga 2: givaren som läser triggerskivan under rotorn, är det nåt man brukar byta? eller är det nåt som normalt brukar haverera? 3: Normalt så brukar en fördelare fjädra tillbaka när rör på rotorn lite granna... antar att den ska göra det även på denna motorn? 4: Vad gäller för tomgång på denna motor? fått många bud. 5: Är det nåt specifikt man bör vara extra uppmärksam på när det gäller dessa maskiner? Editerar lite då: Rotorn är borta... hade helt enkelt satt sig efter ett antal år i salt miljö. fick bända o dra ganska ordentligt för att få bort den. /Peter Senast ändrad av Fubb75 | 15 juli 2010 | 18:54
  5. Goddagens. håller på att montera ett egentillverkat extra oljekärl till växelhuset och då jag inte har båten hemma så undrar jag detta. nån som har koll? mvh Peter
×
×
  • Skapa nytt...