Gå till innehåll
onsdag 24 december 2025

t-boy

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om t-boy

  • Placering
    Kadett
  1. Ok tack för hjälpen Fred. Stod faktiskt idag och kliande mig i skallen då jag kunde hitta någon antydan till lämpligt hål så då kan jag sluta grämma mig. Sedan hörde jag med marinshoppen och enligt dem så finns det ingen packning på denna modell = enklare..
  2. Lånar tråden lite. Har en gammal Evinrude, -71:a, 50hk och undrar var skvallerstrålen sitter på denna. Tänkte köra med muff nu i sommar och kan vara bra att se att den fungerar. Sedan tänkte jag byta impeller också någon som har något tips eller är det bara att lossa växelhuset -> pumphuset och byta? Har ingen packning till pumphuset och måste man byta den samtidigt eller brukar de hålla?
  3. Testat med startgas? Tänder den på startgas är det ingen fel med gnistan -> soppan Tänder den inte alls -> oftast gnistan /Lycka till Senast ändrad av t-boy | 04 juni 2007 | 11:09
  4. Nja inte så lätt att höja upp akterspegeln och nu så har jag ett växelhus liggande så det enklaste måste vara, om det är möjligt, att bara skifta växelhusen.
  5. Hej, ny på detta forum men skulle direkt behöva lite svar. Har en gammal, tidigt 70-tal, Evinrudemotor med kort rigg. Nu slumpas det så att jag troligen får tag i en 55hk Evinrude (1979) med lång rigg. Är det bara att flytta över växelhuset från 50hk till 55hk? Eller kan det bli problem... Då jag en liten tvåsitsig sportbåt så lämpar det sig inte att köra med lång rigg. /Tacksamm för snabba svar.
×
×
  • Skapa nytt...