Gå till innehåll
måndag 08 september 2025

nissef

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om nissef

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har läst mycket här om vinterkonservering men blir något osäker på vad som gäller för färskvattenkyld motor. I det aktuella fallet VP D3 med DP drev. För att konservera sjövattensidan räcker det då inte att köra igenom glykolblanding utan varmkörning?
  2. nissef

    WAECO CDF18

    Jag har fastnat för denna box, eftersom det är den enda som får plats. Beteckningen tycks vara COOLFREEZE CDF18. Jag hittar också boxar som heter COOLFREEZE CF18 och COOLMATIC CF18. Är det samma boxar, eller vad skiljer? Hälsning / nissef
  3. Snälla, någon annan måste väl ha tänkt i dessa banor också. eller är jag helt fel ute. /nissef
  4. Hej, Jag skall hjälpa min svärson med vinterkonservering av en 5,7 liters V8 med DP-drev. Motorn kan jag väl konservera som en dieselmotor genom att lossa sugslangen vid drevet och köra igenom först sötvatten och sedan glykolblandning som får vara kvar över vintern. Men hur gör jag med drevet? Det står väl kvar saltvatten i det som kan frysa om det blir riktigt kallt.
×
×
  • Skapa nytt...