euphoria
Medlemmar-
Innehålls Antal
4 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm euphoria
-
Placering
Landkrabba
-
Det blir 53BR på meg i denne omgang. Prøvekjørte i september, og var veldig fornøyd. 2007-modellen er oppgradert med offshorestoler samt håndtak for passasjerene. Jeg kommer til å bruke Jens Sagens gassdempede stolstativ, samt vinklet rattfeste og snap-off-ratt. Takk for alle tips, Bosse! Hvilket rattfeste fra Teleflex har du, og hvilket snap-off-ratt? Nå er det bare å vente på april...
-
Velger jeg 53 BR blir det nok offshorestoler i en tilleggsbestilling. Leste om en annen som var fornøyd med å ha monteret dette. Og jeg kommer helt sikker til å adoptere din idé om å benytte Jens Sagen stolstativ. Jeg er også ganske høy (1.88m), så jeg vil ha stor glede av å kunne justere høyden. Takk for tipset! Bruker du standardstolene fra Yamarin? Ja, vi har hestekraftavgift i Norge, men vil nok ikke gå ned til F80 av den grunn. Jeg vil ofte ha mange om bord, og med en større motor blir marsfarten høyere, samt støy/bensinforbruk ved spesifikke hastigheter blir lavere. Og så er man generelt glad i fart... Kanskje til og med en F115 kunne være spennende på en 53 BR . Hva er listepris på en 53 BR med F100 i Sverige?
-
Takk for tilbakemeldinger, Bo. De er gull verdt. Du burde vært benyttet som konsulent av Kesko Marino når/hvis de skal lansere en oppgradert versjon av 58 BR! Kapellgarage: Jeg er sikker på at 99% ville valgt en båt med kapellgarage fremfor badeluke, hvis de fikk valget mellom dette. Det tror jeg Kesko er enige i, da alle deres siste modeller har denne prioriteringen. Med din løsning vil man kanskje heller ikke ha glede av badeluken, da kapellet ligger lagret oppe på ryggstøtten. Trailer: Jeg tror jeg vil velge en Bålstasläpet REG-1350 selv om jeg skulle gå for 53 BR. Denne traileren ser utrolig bra ut, og jeg har litt ekstra kapasitet om jeg skulle bytte til en større båt i fremtiden. Sjöegenskaper: Jeg har prøvekjørt 58 BR før, og den virker helt suveren i sjøen. Til sammeligning er Uttern T55 veldig ubehagelig å kjøre i litt sjø. Jeg så på videoen av 53 BR, og den virker spenstig. At den er litt urolig i svingene tror jeg skyldes føreren. Testen i Vi Menn gir gode tilbakemeldinger. Skal selv prøvekjøre den på en messe i september, så da får vi se hva den duger til. Messen ligger rett utenfor Oslo og heter Båter i sjøen, som byr på ca 550 båter man kan teste fra 7. til 10. september. Offshorestolarna: Jeg tror det er plass til offshorestolene i 53 BR, da jeg ikke skal a bord på sokkel og denne båten er like bred som 58 BR. Spørsmålet er om man blir sittende for høyt med offshorestoler? Valget mellom 58 BR og 53 BR blir ikke lett. Har laget en oppsummering der jeg fremhever positive egenskaper: Yamarin 58 BR (F150): • Best sjøegenskaper • Mest personplass • Mest lagringsplass • Størst fartspotensiale • Den vakreste 19-foteren i skjærgården • Førerergometri/komfort • Mulighet for hydraulisk styring Yamarin 53 BR (F100): • Kapellgarage • Torrt låsbart handsfack på passasjerplassen • Sporty leketøy (gokart på vannet, som Vi Menn skriver) • Pris (innkjøp/drift) • Vekt (innenfor 1200kg inkl trailer, hvilket min bil kan trekke) Ved prøvekjøring av 53 BR skal jeg sjekke om den har samme beninfyllingsproblemet som 58 BR. Er det andre ting jeg bør kolla spesielt noga?
-
Hei, Jeg skal kjøpe en Yamarin BR til neste sommer, men er litt i tvil om hvilken modell jeg skal velge. Egentlig har jeg lenge sett for meg Yamarin 58 BR, men den modifiserte 53 BR ser ut til å ha en del smarte løsninger (tørt låsbart rom på passasjerplassen og ikke minst kalesjegarasje). En lettere båt har også sine fordeler når den skal opp på trailer, men jeg vet ikke om jeg vil gi slipp på de gode sjøegenskapene til 58 BR... Forøvrig ser det ut til at det går like mange personer i begge båtene, men at den manglende halvmeteren i 53 BR kun gir en litt mindre cockpit. 1. Er det noen som vet om Yamarin planlegger en oppgradert versjon av 58 BR i 2007 eller 2008, slik at \barnesykdommer\ som tankproblemer, kapellförvaring etc blir fikset? 2. To-takt eller fire-takt? 3. Kan 53 BR leveres med offshore-stoler? 4. Er vannskistolpen enkel å montere (klikk-inn) slik at den kan kun tas frem ved behov? 5. Transportpresenning, er det noe som kan brukes ved trailing i 80km/t, samt til vinterlagring? 6. Service på ny stor motor? Hvilke intervaller gjelder? Kan man gjøre det selv? Kan man bruke et annet verksted enn der man har kjøpt båten, hvilket kan være aktuelt om båten kjøpes langt unna bruksområdet... Har lang erfaring med underhold av mindre utenbordsmotorer, men ikke med store motorer.
