Gå till innehåll
lördag 16 augusti 2025

FeiC

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

    Aldrig

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om FeiC

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. hej jag har själv en draco 1700 TL och det är en UNDERBAR båt. Mycket robust byggd och mycket god sjögång. har en B20 som är borrad med ett 280 drev. Det är det som jag skulle kolla mest på. vad är det för drev och i vilken koniton är det i. Kolla olja så att detn inte är vit mm. fråga på om det är något annat
  2. tack för svaret men jag tror jag har tagit fel på motor modell :oops: det står att det är en B230 på locket så det stämmer men att det är en AQ145 är jag inte säker på . är det samma eller skiljer det på värmeväxlaren. Kunde du få tag på en ? är tacksam för svar! :-Tack
  3. har en b230 som saknar värmeväxlare. Hur ska jag göra vill inte köpa en ny (kostar lite för mycket) men jag kör bara i sötvatten (värnen). så kan jag inte bygga om den till en sjövattenkyld motor ? frågan då är hur ska jag leda vattnet igenom motorn? är tacksam för alla teorier.
  4. du ska ansluta den till samma sida som brytaren sitter på tror jag så är det i alla fall på b20 tror inte det är någon störe skilnad på b30. men prova det går inte sönder om du sätter fel.
  5. jag kan ha fel men volvo pentas drev beter sig inte på det sätet. fär det är en kona som ska sliras i och det behövs lite varv på motorn nör att växel ska hop i. och det måste vara rät oljenivå. det bästa måste vara att povköra och kolla om det kommer något suspekta ljud fårn drevet även vid fulla ratt utslag.
  6. jag har dragit igång ett nytt protjeckt och det är att byta utt min gamla motron som är en b20 som är borad en dimenton. till en V8;a men jag vet inte var jag ska få tag i marindelar tips mm. jag har ett 280 drev i dag och båten är en Draco 1700
×
×
  • Skapa nytt...