Gå till innehåll
söndag 01 juni 2025

belatucadros

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om belatucadros

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag köpte weber orginal nålar, vägde båda flotörerna, 20gr. Har kollat med kamera idag i varje fugge, kan inte se någon soppa komma. Köpte biltema orginal kablar billigt men borde ändå gjort skillnad om de var felet. Bedömt går hon på alla fyra, ryckt tändkabel på varje cylinder som resulterar i att hon tappar varv och låter som en påse nötter. Fördelaren hade lite ärg på polerna, skrapaderent, behöver bytas tror du? De gamla stiften såg oljiga ut, nya stiften efter ca 50Nm gråa och fina till utseende. Med tanke på den färgen är min bedömning att fuggarna är rätt bestyckade på mellan och högfart, lajjat lite med idle mix men märker ingen skillnad. Har ingen regulator, trodde ej att 1psi gjirde stor skillnad, beställer i kväll så jag kan säka trycket en aning.
  2. har en Ockelbo DC21 med bedömt en B23:a vet i tusan om det är AQ140, sitter dubbla fajs45or (fake weber). har problem att det verkar komma bränsle från avgaserna noterar detta av förklarigaskäl vid tomgångskörning, får oljefilm på vattenytan bakom båten oavsett om motorn är varm eller kall. har satt nya flotörnålar med packning, noterade att förgasarna verkade flöda, efter bytet verkar det tätt. iaf vad jag kan se med blotta ögat (rätt trångt att få in huvudet bredvid). mätt bränsle tryck = 4 PSI. kompprov visar Cylinder 1 = 14Bar Cylinder 2 = 13 Bar Cylinder 3 = 14Bar Cylinder 4 = 14Bar. Nya tändstift, nya kablar, ny rotor, ej bytt fördelare än då denna ej fanns i lager. någon som kan komma med någon förklaring eller var jag ska felsöka härnäst?
×
×
  • Skapa nytt...