Gå till innehåll
onsdag 04 juni 2025

Mercruiser24

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Mercruiser24

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för tipset, hade varit lätt att att förbise! Mvh Mattias
  2. Hej! Tack för svar och tips! När jag känner på säkringen så satt den faktiskt inte stenhårt fast utan gick att vicka lite. Det kan också vara en förklaring, jag ska dra åt den! Mvh Mattias
  3. Hej! Precis, den säkringen styr det mesta även startmotorn. Därför känns det lite olustigt om den är bränd då den är rätt krånglig att byta pga jäkligt trångt. Vill inte få strul ute på resa. Den sitter ju originalmonterad så då antar man ju att den är dimensionerad för det, jag vågar knappt byta av rädsla att bränna elsystemet då den sitter original. Mvh Mattias
  4. Tack för input! Hade faktiskt inte ens tänkt på värmeutvecklingen som ett möjligt problem, säkringen ser ut att vara i värmebeständig plast och det går vanliga elkablar bredvid som inte visar tecken på skador pga värmeutvecklingen. Men ska absolut ta det i beaktande! Det är Bravodrev, serienr på motor OW 386846 Mvh Mattias
  5. Säkringen ser ut som en stor sockerbit och sitter monterad på startmotorn. Det är hela höljet som är bränt och har smält fast säkringen inte löst ut.
  6. Hej! Jag har problem med huvudsäkringen, 90A, som sitter på startmotorn på min mercruiser 5,0 MPI -06 Förra året bytte jag den pga att den var bränd och hade smält, fast den fungerade, kollade nu inför sjösättning och den nya är också bränd och har smält men fungerar utan problem. Varför blir den bränd och smälter utan att gå sönder? Har någon varit med om detta?
×
×
  • Skapa nytt...