Crille58
Medlemmar-
Innehålls Antal
23 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Crille58
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Hej Per, stort tack för det arbetet du gör för att hjälpa mig👍 jag har nu varit ute och provat att montera trim/tilten på de byglarna jag har liggandes och den passade helt perfekt. Jag har också jämfört den jag har med bilden och det enda jag kan se som skiljer mellan dem, är att jag har bara två kablar från elmotorn och att oljeröret till tiltkolven sitter på min på baksidan istället för på framsidan på bilden. Så det verkar som att problemet är löst. Nu skall jag bara söka upp en renoveringssats med packningar och omringar innan jag monterar den på båten i höst. Återigen stort tack för hjälpen. Allt gott Christer
-
Hittade ingen länk till eBay i ditt meddelande
-
Jag har tyvärr inga uppgifter på den motor som den suttit på. Har inte heller byglarna från den motorn. Har andra byglar liggandes där det suttit trim/tilt. Min motor är 6H2 L 405182 1991
-
Crille58 började följa Byta växel väljare Yamaha 60 hk 1991, Montera trim/tilt på Yamaha 60 hk, Båten vill luta åt barbord och och 1 annan
-
Hej, behöver er hjälp. Jag har kommit över en komplett trim/tilt. Den är egentligen till en Yamaha 50 hk. enligt säljaren skall det inte vara några problem att montera den på en 60 hk. Men jag vill kolla med er om detta stämmer. Modellen är 6H307. Har försökt att googla, utan något bra resultat. Så nu vänder jag mig till er alla. Ser fram emot att höra från er. Allt gott Christer
-
Yes, det är utombordare. Yamaha 60 hk
-
😂man skall inte skriva när huvudet är trött 😂 men detta fenomen har kommit efter att jag bytte ut växelhuset. Så det är därför jag funderade på om det kunde hjälpa att justera fenanoden. Tänkte att jag skulle gå in och rätta mitt inlägg, men kan inte hitta var jag kan gör det. Har du möjligen koll på det?
-
Har ett litet problem. Har en Uttern 5000 DC som vill luta över åt barbord vid 12-15 knop. Tänkte höra med er om ni har något förslag på varför. Har själv lite misstanke på att det fenanoden som behöver justeras, men är inte säker på det. Tar tacksamt emot tankar och förslag Christer
-
Hej, Jag söker ett växelhus till min Yamaha 3cyl. 60 Hk 1991. Mitt mår inte riktigt bra efter en grundstötning 😊 Är det någon som har ett liggandes i bra skick till en bra peng? Hör av er i så fall med ett pris och gärna foto. Ha det! Christer
-
Tack Jörgen! Då vet jag att allt är rätt så långt
-
Nu har jag äntligen fått loss motorblocket och bytt växelsången. Har även satt ihop allt och provade, utan att starta upp motorn att lägga i växel. När jag lägger i vävel för att köra framåt, låser propellern när jag snurrar den moturs. Men snurrar jag medurs så, är den bara ”lös” och det hörs ett klickan ljud. Omvänt när jag lägger i backen. Har jag fått ihop skiten fel? Är just nu väldigt frustrerad, så om det är någon som har någon bra idé så tar det tacksamts emot. Allt gott Christer
-
Då har vi nog samma. Jag fick loss 7 st. den sista drog jag naturligtvis av. Men jag har borra och tror att jag är så pass långt inne med borret att blocket borde släppa. Har tyvärr ingen motor lyft. Men får kanske fixa/låna en.
-
Jag har borrat jag bankat utan att blocket vill släppa. Är det någon som vet hur många bultar blocket sitter i? Med den jag har borrat ur, så har jag släpp 8 st. Jag kan inte se någon mer som borde tillhöar blocket. Men man är ju aldrig riktigt säker 🙂 kan ju sitta någon som man missar. Tacksam för uppslag.
-
Jag har inte demonterat växelhuset. Men det skall väl inte vara nödvändigt, eller? Men vid närmare eftertanke så kanske det underlättar och minimerar att skada axeln från motorn ner till växelhuset.
-
Hej, hopps kunna få lite hjälp från er! Jag håller på och skall byta växel stången och har kör lite fast. Jag fick loss 5 av 6 bultar. Den sista drog jag givet vis av. Håller på som bäst med att försöka borra ut denna. Jag har också lossat två bultar in mot aktern. Vad jag kan se, så på sprängskissen skall det inte vara fler bultar som håller motorblocket. Eller har jag fel? Jag har kommit in med borren så pass långt att så att jag med hjälp av drivdon skulle kunna knacka så att blocket släpper. Men det händer inte ett skit! Någon som har något förslag? Mvh Christer
