Gå till innehåll
måndag 01 september 2025

eddie004

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om eddie004

  • Placering
    Kadett
  1. Hej nu är båten i sjön och motorn går fint, med en kabel jordad för thermo switchen
  2. Hej nu har jag jordat den orange/gröna kabeln från cdi boxen och motorn går helt normalt på tomgång. Men skall nu jobba kvälls och natt skifte i mer än en vecka nu så hinner väl inte prova båten på sjön nu ännu.
  3. hej igen nu har nya givaren kommit, men ingen skillnad. Men när jag jordade kablarna så gick motorn hur länge som helst på tomgång, men när jag tog bort jordningen så stannade motorn efter 30sek. Så är det cdi boxen som är boven i dramat eller?
  4. Angående stiften så är dom våta. Men jag kom på en sak som jag hade glömt då jag slutade skruva med den på hösten jag hade bort skruvat allting runt start motorn och gick genom alla kablar för att se om det var något brott på dom och av någon anledning hade jag tagit bort värme givarna som sitter på toppen. Då jag satt dom på plats så gick den bara i två sekunder så dog den, kopplade loss en i taget och då jag tog ur den övre givaren så gick den i 30 sekunder igen. Har provat flera gånger och varje gång som den är ur kopplad så går den 30 sekunder Om jag har den ur kopplad då jag startar och kopplar i den så stannar den direkt. Så det är väl att köpa en ny och prova för kablarna från givaren går till cdi boxen. Hoppas att det är felet men ack så mycket jobb för att demensen håller på att ta tag i en man i sina bästa år! Om det här är felet så hör jag av mig och tack än en gång!!
  5. Hej Yamaha 40 3cyl. Års 1997 Den har cdi box med elektronisk förställning. Och vad det gäller oscilloskop så har vi nog det på jobbet. Angående hur reproducerbart felet är så är det 3sekunder och ingen skillnad om motorn är kall eller varm (men den blir ju inte riktigt varm då den bara går ca30sek igången.
  6. Provade med tändnings kämpän men Det fungerade inte.Verkade som att spänningen försvann först efter att motorn stannade, men jag skall låna en riktig mätare av electrikern på jobbet imorgon och prova igen. En annan grej var att när jag provade att varva motorn så droppade volten under 30, vet inte men känns lite konstigt att det går den vägen. Men som sagt så är jag ingen elektriker. Men dina idéer är verkligen uppskattade!!!!!
  7. Hej igen och tack för allting Jag tror faktiskt att det är tändningen som försvinner först och sen dör den. Nu har jag mätt, första gången jag mätte var volten mellan 200-300 volt men imellanåt så droppade dom ner till 30-40 volt Sen var dom mellan 30-40 volt och i mellanåt var dom upp till 60 volt alla andra gånger. Men som sagt jag har bara en digital multimeter och den är ju som sagt ganska trög, så det är gansk svårt att säga vad som händer först, men är inte volten ganska låga?
  8. Hej Ä det någon som har någon idé vad jag ska göra nu.
  9. Hej har nu varit in på biltema efter en tändningslampa och exakt då motorn dör så slutar den att blinka, samma sak då den vita kabeln till cdi boxen är ur kopplad.
  10. Jag är ju ingen utbildad electriker, så har du någon aning om var jag ska börja.
  11. Den startar och går helt normalt i 30sek sen dör den med en gång. Precis som man skulle vrida av strömmen. En annan sak som jag glömde var att då den gick på så var det endast på full gas genast jag tog av lite på gasen så stannade den,då den stannade så direkt igång igen och full gas inom 30 sek
  12. Motorn startar men stannar igen efter 30-33sek,startar direkt igen och går i 30-33sek.Förgasarna är rengjorda på mekanisk vis och med ultraljuds tvätt, alla tre förgasarna har fått nya flåtörer, munstycken och packningar,nya bränsle slangar, ny bränslepump.Då båten var i sjön sista gången så gick det att köra på full gas om jag hann få full gas före det hade gått 30 sekunder. Vad kan det vara för fel???
×
×
  • Skapa nytt...