Torsdag 28 mars 2024, 388 entusiaster online

Northernstar Sjöbod

PresentationBloggbokFotoalbumKöp & säljForuminläggMina båtar

Mina båtar
Här listas alla de båtar som Northernstar äger eller har ägt.

Bayliner Capri 1950
Ägarkommentarer


Årsmodell:
1989
Antal ägare:
-
Inköpsår:
2005
Inköpspris:
-


Positiva egenskaper:
2009 : Bästa båtmodellen i sjön? Klarar allt i alla sorters vatten.
Sjöegenskaperna är toppen!
2006: Att båtmodellen är så jäkla snygg & fungerar utmärkt i havet.
*har varit ute i orkan & åskväder etc pga arbetet.
2005: Att det mesta fungerar + de suveräna sjöegenskaperna för denna båtmodell.
Negativa egenskaper:
2009: Att stereon brann upp.
2006: Att motorn visade sig vara sönder (evinruder 115hp) & att den troligtvis även var det hela förra sommaren.

2005: Att det var så jäkla mkt stripes att ta bort när man renoverade det yttre på båten.
Generellt omdöme:
2007-2009.
Nu, sveriges snyggaste Bayliner ?
*Kolla in musikvideon sommarbåten med Pish & the Bikini Killers
http://nimphidia.blogspot.com/2009/07/sommarbaten-videon.html

Båten har blivit helrenoverad, allt är utbytt, ny Motor>Evinrude 120hp V4, nya instrument, ny durk, ny foam, nylackad, nya mattor, nya mattor, ny klädsel & nydragen el > helt enkelt en pärla!

Ny toppfart är +55mph & då ger inte motorn allt...
Används nästan dagligen till vårt arbete som fotografer/filmare.
-----------------------------------------------------------------------------
2006-09-01 till 2007-07.
När vi äntligen fått båten omborrad av Koeniggseggs borrare & allting ihopplockat & fungerande så händer det som inte får hända.
-Båten sjunker under storm.
Den är nu bärgad & vi väntar på besked från varvet.
------------------------------
2006-07-01.
Den står fortfarande på land! Nu med en motor nerplockad till molekylstorlek;(
Börjar misströsta & hoppas vi får ihop den nu den kommande veckan! Har fått hyra in mig på andras båtar för att kunna plåta alla bilder på havet till tidningen;(
-------------------------------------
2006-05-06.
Förra sommaren var toppen med båt i företaget!
Tror att jag tjänade in halva båtpriset första sommaren på alla arbeten på havet.
Använde båten enbart i arbetet.
Vi hade i båten i havet fram tills den 15:e november eftersom sommaren & hösten var lång & vacker.
(Fick lov att låta båten ligga emellan 2st bryggor så att vi snabbt kunde använda den när det hände ngt på havet)
I slutet av säsongen började vi märka att motorn var lite slö & bluddrade samt som den hela säsongen var lite tjurig när man startade den.

När vi nu lämnade in den till service för genomgång inför denna säsongen kom det en otäck överraskning!
Det visade sig inte finnas ngt som helst tryck i 4:ans cylinder!
Kolven var spräckt m,m...
Troligen har den varit sönder en längre tid (hela förra sommaren)
Inte roligt, vid en första blick kunde verkstaden direkt säga att det kommer kosta minst 15 000:- att laga den...
Så nu står vi här med en båt på land, troligtvis kommer den vara klar inom en treveckorsperiod.
Vi får hoppas på det bästa.
Ett plus blir ju faktiskt att båten troligtvis kommer att gå ännu snabbare när alla cylindrar är hela;)
------------------------------------------
2005-05-29. Den åkte i vattnet idag!
Sicken båt! Toppar ca 38knop, grymt bra sjöegenskaper!
Har aldrig tidigare kört en båt som har såhär bra egenskaper i stormiga vatten.
Var ute totalt 3 provrundor med den under dagen & fick även använda den för jobbet:)
--------------------------------
2005-05-08.Verkar än så länge helt ok?
Har ännu inte premiärkört den men allt verkar fungera.
Inga konstigheter som böldpest, lösa delar eller annat finns.
Motorn sades vid försäljningen vara en 90hp evinruder men visade sig vara en 115hp evinruder;)
Har totalrenoverat båtens yttre, tagit bort alla stripes, beställt nya stickers m,m.
Motorn & växellåda har fått sig en ordentlig genomgång.

Förbättringar / renoveringar:
2007-2009 :
Båten har blivit helrenoverad, allt är utbytt, ny Motor>Evinrude 120hp V4, nya instrument, ny durk, ny foam, nylackad, nya mattor, nya mattor, ny klädsel & nydragen el > helt enkelt en pärla!

Ny toppfart är +55mph & då ger inte motorn allt...
Används nästan dagligen till vårt arbete som fotografer/filmare.
2006-05: Totalrenovering av motorblock, omborrning av kolvar, renovering av vxl-lådan etc.
Det kommer nog bli förbannat dyrt;(

2005-05 : Har totalrenoverat båtens yttre, tagit bort alla stripes, satt på nya stickers, polerat, slipat & vaxat båten grundligt.
Insidan var helt ok, bara att tvätta så var den färdig.
Motorn & växellåda har fått sig en ordentlig genomgång.



Båtdata från Båtguiden
Fabrikat:
Bayliner
Modell
Capri 1950
Längd ö.a.
6 m (20 fot)
Längd v.l
-
Bredd
2 m
Djup
-
Deplacement
949 kg
Köl
-
Kölvikt
-
Lystal
-
Riggtyp
-
Masthöjd
-
Krysställ
-
Ant. kojer
-
Vattentank
-
Bränsletank
-
Skrovtyp
-
Ruffhöjd
-
Motor
-
Motor hk
-
Toppfart
-
Drivmedel
-
Prod. start
-
Prod. stopp
-
Antal prod.
-
Konstruktör
-
Tillverkare
-

Maringuiden Nordic AB

Org nr. 556864-7530
Varlabergsvägen 16
434 91 Kungsbacka
Tel. 031-932600
info@maringuiden.se |

Kontakta oss

Vill du komma i kontakt med oss, lämna feedback, rapportera ett fel eller övriga ärenden?

Kontaktinformation
Besök oss på Facebook

Annonsera

Vill ni annonsera i Branchregistret eller via webannonser/banners? Eller vill ni diskutera ett samarbete med sveriges störasta marina portal?

Annonsera på maringuiden.se
Kontaktinformation

Information

Maringuiden grundades 1996 och har länge varit sveriges största marina portal. I högsäsong visas varje vecka cirka 650.000 sidvisningar på sajten för ca 55.000 unika besökare.

Information om maringuiden.se
© 1996-2024 maringuiden.se | Det tog 0,02 sek att generera sidan.