Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
EgoDrama

Navix SP 2500 som inte fungerar

Rekommendera Poster

Köpte i höstas en MV Marin 6600 - när jag idag skulle ladda batterierna via landströmmen (Navix SP 2500) kom aldrig laddningen igång. Jag hade en multimedier kopplad till förbrukningsbatteriet och såg att det låg på ca 12,5 V innan. När jag satte i landströmmen gick laddningen upp till ca 14,5 V några sekunder och sen tillbaka till 12,5 V. Sen höll den på så hela tiden. Lät den stå någon timme för att se att det inte var el-centralen som ”checkade batteriet”.

 

När jag kollade en timme senare hade det inte gått in något alls i batteriet (och den stod fortfarande och pendlade mellan 12,5 och 14,5).

 

Någon som har tips eller tankar om vad det kan tänkas vara fler fel?

 

Har nu kopplat en vanlig laddare till batteriet via 230 V (uttaget inne i båten) - detta fungerar utan problem via landströmmen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag har likadan central och samma problem. Har du fått lösning på problem?  Om du löst problemet kan du dela med dig av erfarenheten? Vad som var problemet :)  tack

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan skrev Tornedalen:

Tjena, jag har likadan central och samma problem. Har du fått lösning på problem?  Om du löst problemet kan du dela med dig av erfarenheten? Vad som var problemet :)  tack

Hej,

Har tyvärr inte läst detta ännu och har ingen uppdatering i ämnet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska stå:

 

"Har tyvärr inte löst detta ännu och har ingen uppdatering i ämnet."

 

(inte läst...) :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...