Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Mathias1981

Plexiglas!

Rekommendera Poster

Brenter säljer extruderade akrylskivor. Står inte så mycket info om dom men kan man ha de till båten? 

 

Mvh mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Mathias1981:

Brenter säljer extruderade akrylskivor. Står inte så mycket info om dom men kan man ha de till båten? 

 

Mvh mathias

Hallåj

 

Vilken funktion önskar du?

 

Du kan testa att slå dom en signal och höra vad dom säger och rekommenderar. Utan att fördjupa mig i deras sida så skulle jag säga att deras Makrolon kan vara användbar men det framgår inte om den är den UV-tåliga versionen dom säljer. 

 

Kika annars hos plastvaror .se, dom har bra utbud och info. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var på båten ska du ha det, är plasten utsatt för solljus ska ju akryl vara att föredra som t.ex fönster.

Fördelarna med polykarbonat är ju att det är lättare att bearbeta och det är segare men kan gulna med tiden.

Men gjuten akryl ska vara snäppet bättre än den extruderade så det är ju var plasten ska användas som avgör.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Pirayan:

Hallåj

 

Vilken funktion önskar du?

 

Du kan testa att slå dom en signal och höra vad dom säger och rekommenderar. Utan att fördjupa mig i deras sida så skulle jag säga att deras Makrolon kan vara användbar men det framgår inte om den är den UV-tåliga versionen dom säljer. 

 

Kika annars hos plastvaror .se, dom har bra utbud och info. 

 

Fönster på båten. tänkte jag. med en lätt toning av dom oxå. står att dom är uv stabila. vad de innebär har jag ingen aning om.

 

MVh Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fär det är ju akryl står det. klar akryl hade ja tänkt köpa så då borde ju detta gå tanke på vad ni skriver? samt att dom är uv stabila. dett är deras info om just den skivan ja vill ha: 

Extruderade (XT) akrylskivor som passar en mängd olika applikationer, t.ex. inredning, skyltar och grafiskt material. Extruderade skivor har exakta tjocklekstoleranser och lämpar sig bra vid planprintning laserskärning.

Mångsidigt material som är omtyckt av många tack vare dess höga transparens, slagtålighet och UV stabilitet.

Materialet går att återvinna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Mathias1981:

Fönster på båten. tänkte jag. med en lätt toning av dom oxå. står att dom är uv stabila. vad de innebär har jag ingen aning om.

 

MVh Mathias

Okej. Vindrutor, sidorutor...?

uv stabila borde vara att dom har uvskydd och kommer inte gulna. 
 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Pirayan:

Okej. Vindrutor, sidorutor...?

uv stabila borde vara att dom har uvskydd och kommer inte gulna. 
 

Både vindruta och sidoruta.  

20200716_095428.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Mathias1981:

Både vindruta och sidoruta.  

20200716_095428.jpg

Det är inte riktigt glas som sitter där nu? Efter som det är raka rutor så skulle jag sätta in glas. Men om det är "plast" som önskas så skulle i alla fall jag köpa UV och reptålig men inte tonad. UV för att slippa få en gulnad ruta, Reptålig för att slippa repor från t ex borste vid tvätt etc. Skippa toning för jag tycker det stör mer en gör nytta. 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-12-30 vid 15:55 skrev Pirayan:

Det är inte riktigt glas som sitter där nu? Efter som det är raka rutor så skulle jag sätta in glas. Men om det är "plast" som önskas så skulle i alla fall jag köpa UV och reptålig men inte tonad. UV för att slippa få en gulnad ruta, Reptålig för att slippa repor från t ex borste vid tvätt etc. Skippa toning för jag tycker det stör mer en gör nytta. 

 

Det är plexiglas idag. Och jag vill nog fortsätta ha det. ok, men då har ja fått lite mer info. tack så mycket för hjälpen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...