Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Pontus_pf

Väska/fodral förvaring manualer, nycklar etc

Rekommendera Poster

Jag har idag en väska, eller fodral kanske det kallas (inga remmar eller handtag), där jag brukar ha manual för båt/motor och sen lägger jag nycklar och annat där med. Kanske iPad som jag använder som plotter med. Den jag har nu tror jag är orginal som kom med båten från Flipper för 15 år sedan som börjat paja. 

 

Finns det liknande väskor att köpa någonstans? Det närmaste jag hittat är "Robship cockpit bag" i storlek small men den verkar vara mer gjord för att permanent sitta i båten då det är sugproppar på den. Jag har den främst för transport och sen förvaring i båten. Måste kanske inte vara från en båtbutik men vet inte vad man ska leta annars.

 

https://www.watski.se/Sittbrunsvskor-Robship-11qlG?artnr=106995&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhpvkfx6jibU4AFGhdf8U8XplFjV-kkctTmqifhGX1nxakR8WC1iN95caAry4EALw_wcB

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta kanske inte hjälper dig, eller kanske bara delvis.

Men SSRS har tidigare sålt vattentäta väskor nu finner jag bara vattentäta fodral för telefoner, vhf och surfplatta, du kanske behöver något större i A4-format?

Båttillbehörsbutikerna säljer ju väskor och bagar, mer avsedda för kläder, kanske för stort för dina behov? Men dom kanske har något mindre också.

Här är en mindre väska eller säck från Erlandssons som inte är så dyr. Det finns en som är större också. 

Sedan kanske det finns något bra hos firmor som säljer militärt överskott?

 

Sedan finns det ju svindyra vattentäta boxar för kameror och annan dyr utrustning också, men det är väl inte direkt det du är ute efter!?

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja precis jag vill ha nåt i A4-format. Den där säcken tror jag inte inte är så bra för en mjuk motormanual, papper och liknande. Men man kan ju fundera på om jag skulle kunna förvara dessa saker i båten egentligen när jag tänker efter nu... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Pontus_pf:

Ja precis jag vill ha nåt i A4-format. Den där säcken tror jag inte inte är så bra för en mjuk motormanual, papper och liknande. Men man kan ju fundera på om jag skulle kunna förvara dessa saker i båten egentligen när jag tänker efter nu... 

Tag kopior på alla viktiga manualer och annan dokumentation, som du sedan förvarar i båten. Enstaka viktiga papper kan man ju plasta in, laminera också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
45 minuter sedan skrev Pontus_pf:

Finns det liknande väskor att köpa någonstans? 

En bild för lilla mig som inte har en 15 år gammal Flipper kanske skulle underlätta för att förstå vad du vill ha. 😉

 

En sådan här för 174:- kronor kanske är rätt?

Screenshot_20201202-224957_Gallery.jpg.eeca8d92a7341e5b17926049d2d43dec.jpg

 

https://homeproducts.se/products/vattentat-dokumentvaska?variant=35862460039328&currency=SEK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&gclid=Cj0KCQiAk53-BRD0ARIsAJuNhpshzmo5FZjXbUd2GdCiNrsPKNDjSnSaYt9tfXW5d_wdMjnj8CvhFq8aAva_EALw_wcB

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väskor till laptop brukar överleva laptopen. Har du inte någon efter något gammalt "datorlik" så kolla i bekantskapskretsen om någon datornörd sparat på en icke behövd datorväska.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Lintott:

Väskor till laptop brukar överleva laptopen.

Enda nackdelen är då att dokument som är helt värdelösa för alla utom ägaren kan försvinna fortare än kvickt. 😀

Bra idé annars. 👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan skrev Mackey:

En bild för lilla mig som inte har en 15 år gammal Flipper kanske skulle underlätta för att förstå vad du vill ha. 😉

 

 

Så här ser nuvarande ut. På andra sidan är den genomskinlig. Egentligen inte så praktiskt att den saknar handtag... 

Dokumentväska kanske är nåt jag ska söka på... Kanske finns nåt nättare än just den du länkade till.

 

flipper.jpg.9cdfa6b29c6398884882556fbdcdfa1c.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...