Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
oscis

Trasig tvingskruv, reservdel?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har köpt en begagnad Mariner 8hk och ena "tvingskruven" var trasig. Se bifogad bild.

 

Försöker hitta reservdelar men osäker på om tvingskruv är rätt terminologi. Någon som har koll på var jag kan införskaffa en reservskruv?

 

Tack!

129188597_834193650697053_1880537412512639794_n.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
37 minuter sedan skrev oscis:

Hej,

 

Jag har köpt en begagnad Mariner 8hk och ena "tvingskruven" var trasig. Se bifogad bild.

 

Försöker hitta reservdelar men osäker på om tvingskruv är rätt terminologi. Någon som har koll på var jag kan införskaffa en reservskruv?

 

Tack!

129188597_834193650697053_1880537412512639794_n.jpg

Marinshopen i Älvsjö, skickar också om du bor långt bort från Älvsjö i Stockholm. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag inte skruven är trasig egentligen utan originalskruven är utbytt mot en stöldskyddshistoria. Den ska skruvas in i hålet i plattan på bilden. Men sedan ska det till någonting mer som skall skydda/låsa skruven. Har haft en sådan doning en gång men minns inte riktigt hur det såg ut. Fick du inte med något mer tillbehör och nyckel?

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Å du har kollat att motorn inte var stulen så det var därför du inte fick med låsdetaljerna (bortbrutna...)?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Han verkar ju ha båten med stålplattan också....🙂

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 hours ago, patrikflink said:

Marinshopen i Älvsjö, skickar också om du bor långt bort från Älvsjö i Stockholm. 

Stort tack! Tagit kontakt med dom och hittat rätt!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 hours ago, Zwen said:

Nu tror jag inte skruven är trasig egentligen utan originalskruven är utbytt mot en stöldskyddshistoria. Den ska skruvas in i hålet i plattan på bilden. Men sedan ska det till någonting mer som skall skydda/låsa skruven. Har haft en sådan doning en gång men minns inte riktigt hur det såg ut. Fick du inte med något mer tillbehör och nyckel?

Tagit kontakt med säljare och löst det. Tack!

 

12 hours ago, Lintott said:

Å du har kollat att motorn inte var stulen så det var därför du inte fick med låsdetaljerna (bortbrutna...)?

Nej, inte stulen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...