patrikflink 774 Posted November 23, 2020 Beställde fett på tub den 8 november, har inte fått än och skulle levereras den 12 november. Skulle in och börja kontakta säljare IDAG, men går inte. Får detta: Du är inte berättigad till att begära en återbetalning Tyvärr är denna order inte berättigad till återbetalning enligt A-to-z guarantee. Vänta tills tre dagar efter maximal beräknad leverans eller tills spårningsstatusen är markerad som levererad. Obs: Du måste också först kontakta säljaren och vänta i 48 timmar innan du är berättigad att begära återbetalning. Share this post Link to post Share on other sites
Peter_K 4,177 Posted November 23, 2020 Nej: precis tvärt om för mig. Köpte ett väggfäste till Playstation, levererades en dag före utsatt tid. Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 23, 2020 1 minut sedan skrev Peter_K: Nej: precis tvärt om för mig. Köpte ett väggfäste till Playstation, levererades en dag före utsatt tid. Fått 2 av 4 saker... Får väl ha lite mera is i groggen och vänta. Vart bara så paff av meddelandet när man ska kontakta. Vänta 3 dagar till maximal lev. Har ju gått långt över det och är skickad enligt spårning på Amazon. Share this post Link to post Share on other sites
Peter_K 4,177 Posted November 23, 2020 12 minuter sedan skrev patrikflink: Fått 2 av 4 saker... Får väl ha lite mera is i groggen och vänta. Vart bara så paff av meddelandet när man ska kontakta. Vänta 3 dagar till maximal lev. Har ju gått långt över det och är skickad enligt spårning på Amazon. Kanske är Postnord som kör paketet fram och tillbaka mellan ett par terminaler..? Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 23, 2020 (edited) 16 minuter sedan skrev Peter_K: Kanske är Postnord som kör paketet fram och tillbaka mellan ett par terminaler..? Hittade äntligen ett söknummer, skickat med något fraktbolag (sterreichische POST) och levererat till samma postnummer som mitt den 15 november, frågan är om det ligger på något ombud eller hos posten... Ska ge ner till mitt ombud, men dom kör med DHL och Schenker. Posten kör mina saker till Willys. Mycket märkligt. Edited November 23, 2020 by patrikflink Share this post Link to post Share on other sites
Seawolf 377 Posted November 24, 2020 Har råkat ut för liknande två gånger, från Aliexpress. Båda gångerna kom en begäran från Postnord om moms- och expeditionsavgift som jag betalade. Sen hände inget på lång tid, och när jag kontaktade Postnord så sa de att de kört ut till utlämningsstället. Men jag fick aldrig avisering och efter två veckor gick det i retur till gud-vet-vart. Nån avisering kom aldrig och heller ingen påminnelse. Postnord svär sig fria. I dagarna minskar Postnord liggetiden hos utlämningsställena från två veckor till en. Så numera gäller det att ligga på dagligen även om man aldrig får någon avisering. 1 Share this post Link to post Share on other sites
IngemarE 3,548 Posted November 24, 2020 49 minuter sedan skrev Seawolf: I dagarna minskar Postnord liggetiden hos utlämningsställena från två veckor till en. Så numera gäller det att ligga på dagligen även om man aldrig får någon avisering. Råkar ofta ut för att aviseringarna från PostNord inte skickas ut, i kanske 25% av alla leveranser. Men å andra sidan får jag i 25% av leveranserna 2-3 dublettavier i brevlådan med flera dagars mellanrum upp till en vecka efter att jag hämtat ut dem. Spännande nog med lite olika utseende. Men PostNord tycker kanske det då går på ett ut.... Brukar f.ö. bevaka när en leverans från utanför EU börjar tullklareras av PostNord, och går därefter in på deras moms/tullsida då och då för att betala momsen ASAP innan en (eventuell) anmodan nått ut till mig brevledes. För det händer tyvärr ofta att det aldrig kommer ut någon anmodan alls. Just nu väntar jag på en leverans via PostNord som kom till Sverige för 4 veckor sedan och började Tullklareras först för 2 veckor sedan. Men som dessvärre fortfarande inte är färdigklarerad så det går att betala momsen. Vad sysslar de med ? Bedrövligt..... Share this post Link to post Share on other sites
Slowrider 65 Posted November 24, 2020 10 timmar sedan skrev patrikflink: Beställde fett på tub den 8 november Måste bara fråga, fanns inte detta fett på tub att köpa hos någon lokalare handlare? Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 24, 2020 (edited) 36 minuter sedan skrev Slowrider: Måste bara fråga, fanns inte detta fett på tub att köpa hos någon lokalare handlare? Jodå, men köpte ett part av detta samt bälglim från dom. Samma mängd kostar mig lite över 1000kr mer hos min lokala marinbutik som INTE har lim eller fett hemma, dom väntar också på leverans. Edited November 24, 2020 by patrikflink Share this post Link to post Share on other sites
Lostsailor 19 Posted November 24, 2020 Jag har fått ett par leveransavier i postnord appen ifrån Amazon. Problemet är att jag inte har beställt något där ifrån. Samtliga har leveransadress i Stockholm. Jag bor i Skåne.. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Eld- 545 Posted November 24, 2020 36 minuter sedan skrev Lostsailor: Jag har fått ett par leveransavier i postnord appen ifrån Amazon. Problemet är att jag inte har beställt något där ifrån. Samtliga har leveransadress i Stockholm. Jag bor i Skåne.. Du får snart en pall marinfett och bälglim. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Lostsailor 19 Posted November 24, 2020 14 minuter sedan skrev Eld-: Du får snart en pall marinfett och bälglim. Du kan få köpa en tub då 😅 1 Share this post Link to post Share on other sites
Slowrider 65 Posted November 24, 2020 5 timmar sedan skrev patrikflink: min lokala marinbutik som INTE har lim eller fett hemma, dom väntar också på leverans. Erbjud dem att köpa ett parti av dig då, du verkar ju kunna köpa samma grejer som dem snorbilligt. De kan de ju inte tacka nej till 😏 Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 24, 2020 29 minuter sedan skrev Slowrider: Erbjud dem att köpa ett parti av dig då, du verkar ju kunna köpa samma grejer som dem snorbilligt. De kan de ju inte tacka nej till 😏 Gäller bara att dessa produkter kommer... Kan låta som mycket, men en kartong med 6 tuber fett är inte ett jättemycket. Kommer att användas till privat bruk. Samma med lim, 6 tuber. #MerCruiser High Performance fett #MerCruiser lim för bälgar Share this post Link to post Share on other sites
Volvo_Penta 712 Posted November 24, 2020 10 timmar sedan skrev patrikflink: Jodå, men köpte ett part av detta samt bälglim från dom. Samma mängd kostar mig lite över 1000kr mer hos min lokala marinbutik Fett och lim behövs väl till lastbilen...😎 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mackey 4,411 Posted November 24, 2020 23 timmar sedan skrev patrikflink: skickat med något fraktbolag (sterreichische POST) Troligen Österreichische Post AG, dvs. som Postnord fast i Österrike. Generell synpunkt, inte menat som en pik till patrikflink eller någon annan Jag kan tycka att man om möjligt ska värna våra inhemska leverantörer så mycket som möjligt, särskilt nu i coronatider. Samtidigt har många det sämre själva och måste snåla/spara. (Jag följer inte detta själv alla gånger, men nästan alltid numera.) 2 Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 25, 2020 IDAG låg det en "påminnelse" i brevlådan. Var tvungen att hämta detta hos posten. Frågade varför jag hade fått en påminnelse, kan ju vara bra att skicka ut en avi innan den... Svaret blev att paketet inte fick plats i brevlådan och vi har nog missat att meddela dig. Share this post Link to post Share on other sites
patrikflink 774 Posted November 25, 2020 18 timmar sedan skrev Mackey: Jag kan tycka att man om möjligt ska värna våra inhemska leverantörer så mycket som möjligt, särskilt nu i coronatider. Samtidigt har många det sämre själva och måste snåla/spara. Helt rätt Mackey! Har köpt både på Ebay, Amazon mfl i små mängder. Har handlat hos Svenska återförsäljare så mycket det bara går, men tappat serviceandan och förtroendet. Senast går att läsa här: Share this post Link to post Share on other sites