Illis78 0 Postad 22 November , 2020 Hej, Har en Chaparral 285 ssi med dubbla VP 5,7 . Jag går nu in tankar att byta i förebyggande syfte till merc 383 6,3 istället, de jag fundera på är hur skulle eventuellt det uppfattas att man bytt från VP till Merc? eller skulle det bli en positiv utveckling vid eventuell försäljning med att man bytt till helt nya motorer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 711 Postad 22 November , 2020 3 timmar sedan skrev Illis78: Hej, Har en Chaparral 285 ssi med dubbla VP 5,7 . Jag går nu in tankar att byta i förebyggande syfte till merc 383 6,3 istället, de jag fundera på är hur skulle eventuellt det uppfattas att man bytt från VP till Merc? eller skulle det bli en positiv utveckling vid eventuell försäljning med att man bytt till helt nya motorer? Förstår att du vill byta från VP till Mercrusier (men det är samma block och toppar). Självklart blir det roligare med 383:or, men tänk på att det blir en HELT nya drivlinor. Du har väl knappast Bravo drev idag? Kommer att kosta detta byte från VP till Mercrusier och du får nog aldrig tillbaka dom pengarna vid försäljning av båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Illis78 0 Postad 22 November , 2020 3 timmar sedan skrev patrikflink: Förstår att du vill byta från VP till Mercrusier (men det är samma block och toppar). Självklart blir det roligare med 383:or, men tänk på att det blir en HELT nya drivlinor. Du har väl knappast Bravo drev idag? Kommer att kosta detta byte från VP till Mercrusier och du får nog aldrig tillbaka dom pengarna vid försäljning av båten. Har VP dp-sm idag, de ska visst passa rakt på så länge man flyttar över vissa delar, tanken va att köra med dem dreven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser