Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
jalixer

Pentamekaniker Stockholm - behöver hjälp med B21 / AQ140

Rekommendera Poster

Har köpt en båt med Penta AQ140 (B21) och har problem med att förgasaren flödar över av bensin. Motorn går kort stund men stannar sedan. Har bytt bränslepump och nålventil. Den får bränsle 100%, detta är kontrollerat.  Jag tror att felet kan vara flottören (vinkel på flottör), dvs att den står i öppet läge. Jag behöver en kunnig mekaniker på plats som hjälper mig, finns någon som kan hjälpa mig eller tipsa om någon. (jag har varit i kontakt med bl a MICAB - som ska vara bäst i Stockholm - men de vill inte jobba med äldre motorer). Båten står på trailer och är flyttbar. FRÅGA: Finns någon i detta forum som kan tipsa om högklassig mekaniker som kan hjälpa mig, självklart betalar jag för hjälp. Uppskattar hjälp  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev jalixer:

Har köpt en båt med Penta AQ140 (B21) och har problem med att förgasaren flödar över av bensin. Motorn går kort stund men stannar sedan. Har bytt bränslepump och nålventil. Den får bränsle 100%, detta är kontrollerat.  Jag tror att felet kan vara flottören (vinkel på flottör), dvs att den står i öppet läge. Jag behöver en kunnig mekaniker på plats som hjälper mig, finns någon som kan hjälpa mig eller tipsa om någon. (jag har varit i kontakt med bl a MICAB - som ska vara bäst i Stockholm - men de vill inte jobba med äldre motorer). Båten står på trailer och är flyttbar. FRÅGA: Finns någon i detta forum som kan tipsa om högklassig mekaniker som kan hjälpa mig, självklart betalar jag för hjälp. Uppskattar hjälp  

Om du är säker på att det är förgasaren som är trasig kan du kanske lämna den till en firma som är experter på sådana. Då kan du få den reparerad och rengjort ultraljudstvätt. 
 

resultatet blir troligen bättre och billigare än om du går till en varv.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ambulerande båtmeck: Johannes Gustafsson.

072-553 13 53.

Har hjälpt både mig och kompis med våra AQAD40B. med gott resultat.

 

// Mats W

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...