Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024

Rekommendera Poster

Hejsa,

Er der nogen herinde der har en brugervejledning til min dejlige Uttern 690, jeg ved ikke helt hvordan centralvarmeanlæg virker, bl.a.

 

M.v.h.

Bo Greger Jørgensen

Danmark.

IMG_20201113_120036.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-11-14 vid 20:14 skrev Bogreger:

Hejsa,

Er der nogen herinde der har en brugervejledning til min dejlige Uttern 690, jeg ved ikke helt hvordan centralvarmeanlæg virker, bl.a.

 

M.v.h.

Bo Greger Jørgensen

Danmark.

IMG_20201113_120036.jpg

 

Hej hej

 

Vad är det för värmare du har i din båt? Jag hade en gammal "Volvo flygmotor AB" Ardic i min 690. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon handbok för 690 har jag inte, ej heller till värmaren.

Däremot kan jag tipsa om att inte glömma att ta bort tätningspluggarna till flyttankarna under vintern så att ev. kondens kan ventileras ut. Dessa sitter i många (alla kanske?) uttern från denna tid.

Har själv haft 3 st. 550 HT, 560 Ht och 6300. I 6300 sitter det 6 st pluggar, mycket möjligt det är liknande antal i 690.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Zwen:

Någon handbok för 690 har jag inte, ej heller till värmaren.

Däremot kan jag tipsa om att inte glömma att ta bort tätningspluggarna till flyttankarna under vintern så att ev. kondens kan ventileras ut. Dessa sitter i många (alla kanske?) uttern från denna tid.

Har själv haft 3 st. 550 HT, 560 Ht och 6300. I 6300 sitter det 6 st pluggar, mycket möjligt det är liknande antal i 690.

6 stycken minns jag inte men det satt några stycken minns jag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tak for info, hvor sidder de placeret, jeg er ved at klargøre men ved ikke hvor det hele er endnu.👍😁

 

M.v.h.

Bo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är ju 690 och 6300 olika uppbyggda, men i min 6300 sitter det 1 på varje sida under kojerna i ruffen, ganska lång bak har jag för mig. 1 på varje sida ganska långt bak på sidan under låringarna och likadant långt ner/bak i kölsvinet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...