Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Anders_trollh

Vilka modeller

Rekommendera Poster

Hej forum.

Jag står just nu i startgroparna att byta båt, men vet inte vad jag vill ha.

Har idag en sea ray 260 och vill byta upp mig till en större. Jag behöver er expertis att hitta den båtmodell som uppfyller mina krav. Börjar fundera om det inte finns en båtmodell som fyller dessa krav.

- prisklass ca 700 000

- akterruff

- direkt utgång till badbrygga

- kök uppe under kapellet och inte i ruffen

- stor u-soffa i akter

- singelmontage av motor

 

En optimal modell är skilsö 33 sport, men tycker att det är för mycket pengar runt miljonen. Finns det liknande modell som någon av er experter vet om?

 

Som sagt jag behöver er hjälp att hitta båtmodell.

Tacksam för all hjälp i frågan.

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 minuter sedan skrev Anders_trollh:

Hej forum.

Jag står just nu i startgroparna att byta båt, men vet inte vad jag vill ha.

Har idag en sea ray 260 och vill byta upp mig till en större. Jag behöver er expertis att hitta den båtmodell som uppfyller mina krav. Börjar fundera om det inte finns en båtmodell som fyller dessa krav.

- prisklass ca 700 000

- akterruff

- direkt utgång till badbrygga

- kök uppe under kapellet och inte i ruffen

- stor u-soffa i akter

- singelmontage av motor

 

En optimal modell är skilsö 33 sport, men tycker att det är för mycket pengar runt miljonen. Finns det liknande modell som någon av er experter vet om?

 

Som sagt jag behöver er hjälp att hitta båtmodell.

Tacksam för all hjälp i frågan.

 

 

 

Direkt utgång till badbryggan med akterruff blir nog svårt i kombination av dina andra krav.

Eller menar du midcabin?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev patrikflink:

Direkt utgång till badbryggan med akterruff blir nog svårt i kombination av dina andra krav.

Eller menar du midcabin?

Om du bortser från den utgången, har du ju Nimbus 2600 från tidigt och mitten av 1980-talet.

Betydligt större är Nimbus 3000 och 3100 från samma tidsperiod. Den har dessutom en mer bekväm soffa akterut. Men dom bitarna är ju rätt gamla nu och kräver ju en del uppgraderingar och kanske motorbyten. Undrar om inte nån av dessa har en bakdörr.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan skrev patrikflink:

Direkt utgång till badbryggan med akterruff blir nog svårt i kombination av dina andra krav.

Eller menar du midcabin?

Nä jag vet, skilsö 33 sport har denna kombination, men det måste ju finnas fler modeller tänker jag. Jag menar inte midcabin utan riktig akterruff.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nimbuss 3400

Marex 320 ,370. Ingen dörr men gång på sidan av akterruffen 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Akterruff och direkt utgång till badbryggan kan det inte finnas gott om. Speciellt inte i det pissegmentet Sedan är frågan om vilken storlek man är villig att skaffa sig. För 700k brukar man kunna hitta Nimbud 3400 Europa men jag vet i tusan om jag sett en enmotorig sådan. 

 

Slog mig. Min gamla Uttern 690 hade ju faktiskt precis det du söker 🙂

Från akterruffen kunde man öppna en lucka ut till badbryggan. Liiite osmidigt väg ut men det gick. Och pentryt va i sittbrunnen. En sådan kan man få med antingen utombordare eller inombordare och du skulle kunna köpa 10 stycken 😃

Redigerad av Pirayan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...