Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
virre94

Köpråd - 3.9m - 4.3m - SANDSTRÖM / Ryds / Tehri?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag är ute efter någon roddbåt efter att min aluminiumpärla har börjat läcka in i större mängder, och är så trött på det nu.
 

Söker något mellan 3,80m - 4,25m. För 3-4 personer och kommer använda mig utav en äldre 5hk Yamaha-motor.

Syftet är väl främst att kunna sig till från punkt A till B (korta sträckor), fiska lite och bara allmänt njuta. Sötvatten endast.

Har spenderat för mycket tid på land senaste åren nämligen och vill denna gång vara i tid, samtidigt som kan fynda i höstpriser mm.

Min budget sträcker sig från 16-23000 kr.

Har kikat mycket på SANDSTRÖM 425 Basic .
Hur fungerar denna? 

Även Tehri 478 samt  Ryds 398. Jag vill undvika att ha lågt fribord också, men så länge man tar sig fram så och det inte är överdrivet lågt så. 
 

Vilken båt skulle ni rekommendera i mitt fall?

Vad skiljer sig egentligen mellan Ryds, Sandströms & HR mm?

Vad borde man tänka på?



 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen egen erfarenhet av ovan modeller men vill du få en något stabilare båt kan jag rekommendera Cresent 434 som är typad för 6 personer. Den har funnits länge och borde gå att hitta begagnad till en vettig peng. Dock är nog 5hk lite för lite..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en sån Sandström Classic, jag har även varit i fabriken utanför Skellefteå. Och det är kvalitet byggen. Stabil och bra. Rekommenderas...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...