Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Lisbeth4

Sälja. Åt

Rekommendera Poster

starfighter 500. Från 1979. Motor 55 hk från 1990

vad kan den säljas för

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur är skicket på ekipaget?

Jag gissar ca 50k och efter en snabb googling så ser det ut som att det va en ganska bra gissning. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Pirayan:

Hur är skicket på ekipaget?

Jag gissar ca 50k och efter en snabb googling så ser det ut som att det va en ganska bra gissning. 

Oj! Jag tror du är helt fel ute. En motor som är 30 år gammal är inte värd en spänn (om det inte är en maskin i utställningsskick). Och skicket på båten har vi inte en aning om. 
Från 0:- till 5.000:- gissar jag. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
23 timmar sedan skrev ChristerN:

Oj! Jag tror du är helt fel ute. En motor som är 30 år gammal är inte värd en spänn (om det inte är en maskin i utställningsskick). Och skicket på båten har vi inte en aning om. 
Från 0:- till 5.000:- gissar jag. 

Tror du? Tycker man ser en hel del kärror som går iväg för en hygglig slant. Många båtar är ju lite överprisade. 0-5K känns ju lite väl lågt. Nu är Starfighter inte så kännt märke men har ett par bekanta som sålt en gammal Rana och en Jofa av samma stug och ålder som såldes för 45K resp 58K. Värvårdade. 

 

Men som sagt, hur är skicket på kärran. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att bedöma pris när man inte har en bild eller ens vet märke på motorn. Lite mer info om skick och motorn ger säkert bättre bedömningar. Starfighter 500 är tydligen ingen vanlig båt men ser ut att vara en riktigt trevligt planerad mittpulpetbåt i en trailerbar storleksklass som gör den användbar för många. Borde vara tämligen lättsåld alltså..

Mitt tips till TS är att leta på Blocket bland mittpulpetbåtar i samma storleksklass och med jämförbar motor för att få en idé om generella prisbilden.
En riktigt välskött lite använd båt/motorkombo är mer värd och lättare såld än ett vrak...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Höstpriser och vårpriser kan skilja mycket åt, en sjösättningsbar båt på senvåren kostar mer än en nyupptagen höstbåt....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...