Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
chester1111

Valpen tuggade av kablarna...

Rekommendera Poster

Hej,

 

vår valp har lyckats tugga av kablarna till vad jag gissar är ekolod och knopmätaren (?), dessa sladdar kan onekligen inte skarvas eftersom dom ligger under vatten, hur lagar man enklast dessa eller är det bara nytt som gäller? Mycket uppgivet.

 

Tack för alla tips!

bat.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att sätta upp på valpkontot

altså köp nytt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lagat liknande genom lödning och ingjutning i epoxy även butulgummi kan funka. Men vill du vara 100 säker är det utbyte som gäller.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev guestsson:

Jag har lagat liknande genom lödning och ingjutning i epoxy även butulgummi kan funka. Men vill du vara 100 säker är det utbyte som gäller.

Det är värt att prova, om det är en koaxialkabel till ekolodsgivaren finns det speciella skarvbon att köpa, dessa är ju dock avsedda att användas där det är torrt. Men med krympslang, vulktape eller annan tätning kanske man kan få det vattentätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Krympslang med lim blir rätt utfört tätt!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tack för alla tips!
Lätt värt ett försök tänker jag.

Nån som har en bra länk på krympslang med lim tro, så man gör rätt då?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-10-17 vid 09:03 skrev chester1111:

Hej,

 

vår valp har lyckats tugga av kablarna till vad jag gissar är ekolod och knopmätaren (?), dessa sladdar kan onekligen inte skarvas eftersom dom ligger under vatten, hur lagar man enklast dessa eller är det bara nytt som gäller? Mycket uppgivet.

 

Tack för alla tips!

bat.jpg

Hallåj

 

Är inte den inre givaren tryckloggen? I så fall är väl det bara en slang. Ekolodskabel har jag som andra nämnt, skarvat och kört krympslang. Det höll i alla fall i dom tre år jag hade kvar båten😃😘

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Pirayan:

Hallåj

 

Är inte den inre givaren tryckloggen? I så fall är väl det bara en slang. Ekolodskabel har jag som andra nämnt, skarvat och kört krympslang. Det höll i alla fall i dom tre år jag hade kvar båten😃😘

Va fasen. Ser att det kom med en pussEmoji. Den hör inte hemma där. Nu får det bli dubbla av den tilltänkta. 😂😂

 

Nu ser jag också (sitter med större skärm) att kabeln till ekolodet vetkar gått av dikt givaren. Det är nog ett hopplöst fall att lösa. Men tryckloggen som sagt borde bara vara att trycka ner i hålet igen. Kanske limma eller tjepa lite. 

Redigerad av Pirayan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...