ivar1969 0 Posted October 16, 2020 Har någon av er erfarit att era gas och växel vajrar har sträckts över tid? Efter att motorn har varit avmonterad från båten i 2 år så tycks vajrarna ha blivit längre helt av sig själv, jag förstår naturligtvis inte hur det kan gå till, men när jag nu återmonterar motorn så är dom 2 cm för långa. Jag har lyckat justera dom så dom passar men då har gasreglaget istället blivit trögt. Är det någon som har erfarit samma sak? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wildeside 86 Posted October 16, 2020 Japp enda sedan barnsben när man börja cykla med växlar och handbromsar, vajrar ändrar längd med tiden framför allt om dom används.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivar1969 0 Posted October 16, 2020 2 minuter sedan skrev Wildeside: Japp enda sedan barnsben när man börja cykla med växlar och handbromsar, vajrar ändrar längd med tiden framför allt om dom används.. Det lustiga är dock att längden tycks ha ändrats under dom två år båten har varit oanvänd..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Eile 44 Posted October 16, 2020 (edited) Kanske höljet som krympt? Eller får du sluta att rycka i höljet så går nog vajern tillbaka till comfortabel storlek. Edited October 16, 2020 by Eile Quote Share this post Link to post Share on other sites