Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Fredrik1968

Vilket drev?

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Volvo Penta V6 434 A med duoproppdrev. Men hur vet jag vilket drev det är.

Skall beställa anoder för sötvatten och undrar vilken modell som passar? Dum fråga kanske...

 

Mvh Fredrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Fredrik1968:

Hej!

Har en Volvo Penta V6 434 A med duoproppdrev. Men hur vet jag vilket drev det är.

Skall beställa anoder för sötvatten och undrar vilken modell som passar? Dum fråga kanske...

 

Mvh Fredrik

Ta en bild på drevet från sidan framifrån, så går det att identifiera. Kolla vilket mått du har på axeln M20 eller M16. Sedan ska du ha en alu skylt sitta på nacken av drevet på framsidan av drevet det vill säga mot aktern, kikar du ner där så ska du se den, där finns drevets beteckning. Och det finns inga dumma frågor 👍😃

Redigerad av kossor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns bara en typ av magnesiumanoder till 290- seriens DP- drev. Det spelar ingen roll vad det är för gänga på propelleraxeln.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man använder magnesiumanoder? Läste någonstans det även kunde vara zink på både söt och saltvatten? Jag tror nog det VP DP-C? Det är det drev som man satte mot denna motor 92-93 som duo. Men någon kanske vet?

Redigerad av Fredrik1968

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...