Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
patrikflink

Halkskydd med Topcoat.

Rekommendera Poster

Hjälper en kompis att plasta sin eldningsbadtunna i trä. Är klar med väggarna med 4 lager, golvet kvar...

 

Efter plastningen med polyester tänkte jag att vi skulle rolla med Topcoat på väggar och golv, men vi pratade lite om det kunde bli lite glatt på golvet, funderade på om man skulle blanda i något halkskyddspulver till sista lagret. Såg någon påse på Seasea med halkskydd.

 

Eller ska man måla med något annat än Topcoat på polyester?

Några rekommendationer?

Ps: vet att detta inte har att göra med båt, men kunskapen finns här!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla badtunnor jag har badat i har saknat halkskydd. Tycker inte det har behövts. 
Jag skulle lägga Topcoat ev med några lager Gelcoat först. Som jag ser det så är det viktigaste att se till så inga vassa fibrer sticker upp, därav de ev lagren Gelcoat. Fast det går ju att slipa ner så ytan blir jämn. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
47 minuter sedan skrev ChristerN:

Alla badtunnor jag har badat i har saknat halkskydd. Tycker inte det har behövts. 
Jag skulle lägga Topcoat ev med några lager Gelcoat först. Som jag ser det så är det viktigaste att se till så inga vassa fibrer sticker upp, därav de ev lagren Gelcoat. Fast det går ju att slipa ner så ytan blir jämn. 

Okej, tack för svar!

Men känner jag vederbörande rätt så vill han ha med halkskydd, han är väldigt fyrkantig när det gäller säkerhet. 

Ang. vassa fibrer så har vi slipat 3:e lagret för att undvika fibrer som sticker ut/upp.

La sista lagret med Rovingmatta, innan la vi med glasfibermatta modell tjock.

 

Så Gelcoat känns lite overkill i detta fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...