Gå till innehåll
tisdag 23 april 2024
Mackey

Vilken forumtyp är just du? Hur tycker du vi andra är?

Vilken "forumtyp" tycker du att du själv är här på Maringuiden? (Flera val möjliga.)  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken "forumtyp" tycker du att du själv är här på Maringuiden? (Flera val möjliga.)

    • Allvetaren: - Vet allt och delar med sig av sin outsinliga kunskap oberoende om det efterfrågas eller inte.
      4
    • Ovetaren: - Svarar i stort sett i alla trådar. Har inget svar på trådens frågeställning men delar ändå med sig av anekdoter (ibland riktigt trevliga).
      4
    • Sverker/konsumentjuristen: - Ger råd om varför och hur varan kan "sverkas" oberoende hur gammal den är. Skriver ofta förkortningen ARN.
      1
    • Begbåtsköparen: - Har köpt en 30 år gammal båt och kräver att allt skall fungera som nytt och känner sig lurad när flera tändstift är dåliga.
      0
    • Advokaten: - Berättar att det där är olagligt. Det finns egentligen inget lagligt sätt att göra det som trådskaparen vill.
      0
    • Arbetsskyddsombudet: - Alla kommer att dö. Det finns inget säkert sätt att göra det som trådskaparen vill göra.
      2
    • Scenarioskaparen: - Din lösning på problemet kan bli livsfarligt om... Sedan skapas ett osannolikt scenario som utvecklas till armagedon.
      2
    • Läkaren: - Det där är giftigt eller kan orsaka oåterkallelig kroppsskada. Finns egentligen inget sätt att göra det där utan att hamna på sjukhus.
      0
    • Försäkringsjuristen - Hävdar att allt går att få ut på försäkringen och om man inte lyckats så beror det på att man är en dålig förhandlare.
      0
    • CE- märkesfetischisten: - Om du ändrar något på din CE-märkta båt så kommer Europols insatsstyrka och beslagtar den och arresterar dig.
      1
    • Käpphästryttaren: - Hen ser den där enda grejen som roten till allt ont. Ingen kan göra ett inlägg om "grejen" utan att bli påmind om dess risker.
      1
    • SD-tourettarn: - Bär släktskap med Käpphästryttaren men har en smalare agenda; allt det där ordnar sig bara gränserna stängs.
      0
    • Konspirationsteoretikern: - Det är big pharma, Sweboat, miljömaffian eller nykteristlobbyn som ligger bakom trådskaparens dilemma.
      0
    • Miljöaktivisten: - Det där är miljövidrigt. Finns egentligen inget sätt att göra det där utan att ta kål på glaciärerna.
      2
    • Antimiljöaktivisten: - Säger sig göra saker på ett extra miljövidrigt sätt bara för att visa att hen inte följer fårskocken.
      0
    • Särskrivningspolisen: - Den där som vaknar till när någon skriver morgon kaffe, tak lucka, brytar spets, forum tråd, eller brun hårig sköterska.
      1
    • Den motvillige frågeställaren: - Ställer en fråga om sitt problem och bestrider sedan intensivt alla råd och tips som ges.
      1
    • Den ovetande båtköparen - Hen som köpt en dyr båt utan veta vad hen köpt och inte vågat fråga tidigare ägaren och vill nu slippa googla själv
      0
    • Biltemaälskaren - Hen som förespråkar Biltema till varje pris utan att bry sig om ifall grejorna fungerar eller inte.
      2
    • Biltemahataren - Hen som förkastar Biltema till varje pris utan att bry sig om ifall grejorna fungerar eller inte.
      0
  2. 2. Vilken "forumtyp" tycker du är vanligast här Maringuiden? (Flera val möjliga, men håll dig gärna till två, tre val och max sex.)

    • Allvetaren: - Vet allt och delar med sig av sin outsinliga kunskap oberoende om det efterfrågas eller inte.
      4
    • Ovetaren: - Svarar i stort sett i alla trådar. Har inget svar på trådens frågeställning men delar ändå med sig av anekdoter (ibland riktigt trevliga).
      5
    • Sverker/konsumentjuristen: - Ger råd om varför och hur varan kan "sverkas" oberoende hur gammal den är. Skriver ofta förkortningen ARN.
      1
    • Begbåtsköparen: - Har köpt en 30 år gammal båt och kräver att allt skall fungera som nytt och känner sig lurad när flera tändstift är dåliga.
      3
    • Advokaten: - Berättar att det där är olagligt. Det finns egentligen inget lagligt sätt att göra det som trådskaparen vill.
      3
    • Arbetsskyddsombudet: - Alla kommer att dö. Det finns inget säkert sätt att göra det som trådskaparen vill göra.
      1
    • Scenarioskaparen: - Din lösning på problemet kan bli livsfarligt om... Sedan skapas ett osannolikt scenario som utvecklas till armagedon.
      1
    • Läkaren: - Det där är giftigt eller kan orsaka oåterkallelig kroppsskada. Finns egentligen inget sätt att göra det där utan att hamna på sjukhus.
      1
    • Försäkringsjuristen - Hävdar att allt går att få ut på försäkringen och om man inte lyckats så beror det på att man är en dålig förhandlare.
      1
    • CE- märkesfetischisten: - Om du ändrar något på din CE-märkta båt så kommer Europols insatsstyrka och beslagtar den och arresterar dig.
      3
    • Käpphästryttaren: - Hen ser den där enda grejen som roten till allt ont. Ingen kan göra ett inlägg om "grejen" utan att bli påmind om dess risker.
      4
    • SD-tourettarn: - Bär släktskap med Käpphästryttaren men har en smalare agenda; allt det där ordnar sig bara gränserna stängs.
      2
    • Konspirationsteoretikern: - Det är big pharma, Sweboat, miljömaffian eller nykteristlobbyn som ligger bakom trådskaparens dilemma.
      2
    • Miljöaktivisten: - Det där är miljövidrigt. Finns egentligen inget sätt att göra det där utan att ta kål på glaciärerna.
      1
    • Antimiljöaktivisten: - Säger sig göra saker på ett extra miljövidrigt sätt bara för att visa att hen inte följer fårskocken.
      3
    • Särskrivningspolisen: - Den där som vaknar till när någon skriver morgon kaffe, tak lucka, brytar spets, forum tråd, eller brun hårig sköterska.
      1
    • Den motvillige frågeställaren: - Ställer en fråga om sitt problem och bestrider sedan intensivt alla råd och tips som ges.
      2
    • Den ovetande båtköparen - Hen som köpt en dyr båt utan veta vad hen köpt och inte vågat fråga tidigare ägaren och vill nu slippa googla själv
      3
    • Biltemaälskaren - Hen som förespråkar Biltema till varje pris utan att bry sig om ifall grejorna fungerar eller inte.
      2
    • Biltemahataren - Hen som förkastar Biltema till varje pris utan att bry sig om ifall grejorna fungerar eller inte.
      5


Rekommendera Poster

Nu har forumtypen "pollaren" skapat en undersökning utifrån Faderullans roliga sammanställning, se nedan.

 

Lite modifieringar har jag gjort för att passa in i formulärformatet, men så lite som möjligt.

 

Lycka till med svaren!

Mackey

 

 

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom jorden är platt och politiken är ett skuggspel där det är pengarna som styr finns det ingen anledning att konspirera.

Glaciärerna smätter ändå och vi får mer vatten att segla på, dessutom i ett bättre klimat. Och det tror jag inte är Biltemas fel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan tyvärr inte svara på någon av enkät-delarna eftersom jag, enligt hur jag ser mig själv, vet mycket om litet. Eller som man också kan säga; vet mycket om vissa detaljer. 
Klassar jag därmed, i och med detta svar, in på Ovetaren? 😉

 

Och om övriga här vet jag (också) mycket lite 😇🙄.

Redigerad av ChristerN
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev ChristerN:

Kan tyvärr inte svara på någon av enkät-delarna eftersom jag, enligt hur jag ser mig själv, vet mycket om litet. Eller som man också kan säga; vet mycket om vissa detaljer. 
Klassar jag därmed, i och med detta svar, in på Ovetaren? 😉

 

Och om övriga här vet jag (också) mycket lite 😇🙄.

Jag gjorde samma bedömning, men tvärtemot så dubbelgarderade jag med motstridiga svar.
Det lär väl påverka statistiken lätt negativt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ha ha!

Just nu bedömer vi oss själva framför allt som allvetare, men det statistiska underlaget är väldigt begränsat.

Fyll gärna på!

 

Vi tycker däremot att ovetaren, käpphästryttaren och biltemahataren är vanliga här på MG. Svagt underlag som sagt, så fyll på.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fortfarande litet underlag så fyll på med era svar, men hur som helst...

 

I vår egen uppfattning om oss själva delar Allvetaren förstaplatsen med Ovetaren tätt följda av Arbetsskyddsombudet och Scenarioskaparen.

 

Hälften av de olika forumtyperna tycker ingen att de tillhör, nämligen; Begbåtsköparen, Advokaten, Läkaren, Försäkringsjuristen , SD-tourettarn, Konspirationsteoretikern, Antimiljöaktivisten, Den motvillige frågeställaren, Den ovetande båtköparen och Biltemahataren.

 

Däremot tycker vi andra att alla dessa forumtyper också finns representerade här på MG där Biltemahataren ligger i delad ledning med Käpphästryttaren följda av Allvetaren, Ovetaren och Den ovetande båtköparen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-10-03 vid 14:03 skrev Georg_Ohm:

Eftersom jorden är platt och politiken är ett skuggspel där det är pengarna som styr finns det ingen anledning att konspirera.

Glaciärerna smätter ändå och vi får mer vatten att segla på, dessutom i ett bättre klimat. Och det tror jag inte är Biltemas fel.

Jag tror Mackey glömde kategorin "Brandfacklan"?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Helt utanför ämnet, men är det inte härligt med ett så här litet forum där man känner igen de flesta medlemmar och har en uppfattning ungefär vad de skriver om.. Gick med i en facebookgrupp om båtfix. En timme efter att någon har skrivit en fråga så har hen 127 olika svar och hälften har inte orkat läsa mer än frågan... 

 

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev BSven:

Jag tror Mackey glömde kategorin "Brandfacklan"?

En annan kategori är Gipparen, forumtypen som solar sig i stjärnglansen av andras idéer och inlägg så länge ingen kritiserar, men snabbt som blixten påpekar att det var någon annan som kom med idén så snart de positiva vindarna vrider lite mot negativt.

 

Det är faktiskt Faderullan som ska hedras eller kölhalas när det gäller de ofta träffsäkra och roliga beskrivningarna av olika forimtyper, jag gjorde bara en undersökning.

Läs orginaltråden här.

 

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen har vi ju Groggaren , som bara skriver när han tagit ett järn eller två. Och då blir det inlägg där han talar om det rätta sättet att göra saker på, och att alla som inte gör så är idioter. 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag saknar även trollet och gnällspiken. Där den sistnämnda ser som sin livsuppgift att kritisera andras inlägg och hitta felaktigheter men som själv aldrig kommer med något konstruktivt. Det är nog en släkting till Scenarioskaparen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 timmar sedan skrev ABC:

Jag saknar även trollet och gnällspiken.

Många saknas tyvärr, det gick "bara" att lägga in 20 svarsalternativ.

 

Jag saknar flera som svarar på undersökningen.

Ovetaren "leder" självbedömningen och Bitemahataren "leder" när det gäller vilka vi tycker är vanligast på MG.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltemahataren känns ändå som nåt från förr. För 10-15 år sen var det mycket snack om sånt, men i dag verkar många ha insett att mycket där är fullt funktionellt och till bra pris, och med bra hantering av reklamationsärenden generellt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet att jag tyvärr har en tendens mot allvetare........ det beror på att jag är så van att ta reda på fakta och ta reda på hur saker är gjorda och hur de skall repareras in i minsta detalj att jag ofta glömmer att alla andra inte är likadana.

Inget illa menat men det är väl lika bra att erkänna sina svagheter.

 

 

Redigerad av heimlaga

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...