Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Hultgr

Johnson 6hk 1973

Rekommendera Poster

Skepp och hoj! Har en Johnson 6hk från -73 där mitt problem är att den inte tänder. Jag har kollat stiften gnista finns. Jag har provat med startgas både in i förgasaren och in vid stiften men utan resultat dock "puffade" den till när jag testade att kolla om det verkligen fanns gnista. Jag har bra kompression i motorn, jag har förvisso bytt bränsle och köpt "färdigblandad" bensin till den. Kan detta har betydelse? Vad finns det mer jag kan kolla på? Mina mek kunskaper är inte så stora när det kommer till båtmotorer. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 timmar sedan skrev Hultgr:

Skepp och hoj! Har en Johnson 6hk från -73 där mitt problem är att den inte tänder. Jag har kollat stiften gnista finns. Jag har provat med startgas både in i förgasaren och in vid stiften men utan resultat dock "puffade" den till när jag testade att kolla om det verkligen fanns gnista. Jag har bra kompression i motorn, jag har förvisso bytt bränsle och köpt "färdigblandad" bensin till den. Kan detta har betydelse? Vad finns det mer jag kan kolla på? Mina mek kunskaper är inte så stora när det kommer till båtmotorer. 

När och hur började problemet?

Stannade den under färd eller var det när du bytte till det nya bränslet eller har du rört nåt annat?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...