Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
JonasG80

Uttern d55

Rekommendera Poster

Hej,

Har en Uttern d55 - 07 där några av skruvarna till golvet i sittbrunnen släppt. Eftersom nya skruv inte drar utgår jag från att gängorna i plasten gett sig.

Tänkte därför passa på att lyfta bort golvet och göra ordentligt rent eftersom golvet just nu glappar och det sannolikt hamnat grus och skräp under golvet.

När jag släppt skruvarna insåg jag dock att golvet även verkar limmat.

Så till min fråga, vågar jag bända i golvet så det släpper eller hitta en annan lösning för att få i nytt material i hålen och kunna få skruvar att dra igen.

 

mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Testar lyckan med ytterligare en fråga!

Finns det möjligen någon som har tillgång till en servicemanual digitalt för en uttern d55 -07 och då främst för motorn som är en mercruiser 3.0 för att kunna vinterkonservera och serva densamma?

 

mvh Jonas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev JonasG80:

Testar lyckan med ytterligare en fråga!

Finns det möjligen någon som har tillgång till en servicemanual digitalt för en uttern d55 -07 och då främst för motorn som är en mercruiser 3.0 för att kunna vinterkonservera och serva densamma?

 

mvh Jonas

Tyvärr inte, men gissar att det är samma service oavsett vilken båt motorn sitter i så sök på motormodell och drevet.  Jag har utombordare så jag har ingen koll på inombordare.  Men just båten har nog ingen servicemanual. Bara det vanliga såsom tvätta, torka rent i sittbrunn och ruff, tvätta skrov och däck, gå igenom och se om något behöver fixas, skruvas åt eller repareras så det ska beställas eller hittas lösningar inför nästa säsong sådu slipper börja söka efter det när alla andra ska göra det med, kanske restnoterat osv. Tvätta botten och kolla efter skador så du vet om någon ska repareras där med, ligger du i Västerhavet så tvätta vid upptagning(högtryck) då det är mycket enklare att få rent. Det är mina tips. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett tips till är att rengörs kapellet,  låta det torka och impregnera det, reparera sömmar om det behövs så är det klart innan våren. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...