Jump to content
Wednesday 14 April 2021
JollyMonkey

Vill köpa Yamarin, går den in i garaget?

Recommended Posts

Hej

Vi har börjat leta efter båt inför nästa sesong. Mycke kan man googla fram och hitta på nätet men jag kan inte hitta hur höga båtarna är när dom står på släp. 

Modellerna som vi fastnat för är Yamarin 64DC, Yamarin 68DC och Yamarin 76DC.

Är det någon som har någon av dessa båtar och vet hur högt det blir till högsta punkt som borde vara vindrutan? 

Takhöjden i garaget är 270, porten är 265.

Beror väl på hur hög kärran är?

Tycker det borde gå med marginal med en normal kärra. Testa att ringa en Yamarin-handlare och fråga!

Välkommen till MG!

Hittade en med samma funderingar som dig! Detta gällde ju 64:an men tror nog du borde va safe😁

21 timmar sedan skrev JollyMonkey:

Hej

Vi har börjat leta efter båt inför nästa sesong. Mycke kan man googla fram och hitta på nätet men jag kan inte hitta hur höga båtarna är när dom står på släp. 

Modellerna som vi fastnat för är Yamarin 64DC, Yamarin 68DC och Yamarin 76DC.

Är det någon som har någon av dessa båtar och vet hur högt det blir till högsta punkt som borde vara vindrutan? 

Takhöjden i garaget är 270, porten är 265.

Stämmer som YamaHans skriver... det är safe. 64 & 65 ok. Även 68DC borde gå in då den är 2,54 bred. Höjden bör vara något högre än 64/65. 76DC är jag tveksam till, den är dessutom 2,60 bred.

Min port är 3m bred och är det inte hundra plant så kan den bli en utmaning med 2,65.

Hur djupt är ditt garage? Mitt är drygt 8m och min 65:a gick in med 1dm marginal.

Har precis köpt en Yamarin 80DC och den måste jag vinterförvara på annat ställe, alternativt utomhus.

//BB

Edited by BoatBruce
  • Like 1

Igår va jag och tittade på en 76DC. Stod och tittade lite, den såg inte så hög ut. Nu hoppas jag detta går för vi köpte den. 

Garaget är 12 m så det är inga problem. 

Porten är 3 m bred så det ska också gå bra. 

Går det inte att få in den med kärra så tänker jag lasta av den till någon smidig vagga på hjul så sparar jag lite på höjden. 

Edited by JollyMonkey