Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
JollyMonkey

Vill köpa Yamarin, går den in i garaget?

Rekommendera Poster

Hej

Vi har börjat leta efter båt inför nästa sesong. Mycke kan man googla fram och hitta på nätet men jag kan inte hitta hur höga båtarna är när dom står på släp. 

Modellerna som vi fastnat för är Yamarin 64DC, Yamarin 68DC och Yamarin 76DC.

Är det någon som har någon av dessa båtar och vet hur högt det blir till högsta punkt som borde vara vindrutan? 

Takhöjden i garaget är 270, porten är 265.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur hög kärran är?

Tycker det borde gå med marginal med en normal kärra. Testa att ringa en Yamarin-handlare och fråga!

Välkommen till MG!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade en med samma funderingar som dig! Detta gällde ju 64:an men tror nog du borde va safe😁

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
21 timmar sedan skrev JollyMonkey:

Hej

Vi har börjat leta efter båt inför nästa sesong. Mycke kan man googla fram och hitta på nätet men jag kan inte hitta hur höga båtarna är när dom står på släp. 

Modellerna som vi fastnat för är Yamarin 64DC, Yamarin 68DC och Yamarin 76DC.

Är det någon som har någon av dessa båtar och vet hur högt det blir till högsta punkt som borde vara vindrutan? 

Takhöjden i garaget är 270, porten är 265.

Stämmer som YamaHans skriver... det är safe. 64 & 65 ok. Även 68DC borde gå in då den är 2,54 bred. Höjden bör vara något högre än 64/65. 76DC är jag tveksam till, den är dessutom 2,60 bred.

Min port är 3m bred och är det inte hundra plant så kan den bli en utmaning med 2,65.

 

Hur djupt är ditt garage? Mitt är drygt 8m och min 65:a gick in med 1dm marginal.

 

Har precis köpt en Yamarin 80DC och den måste jag vinterförvara på annat ställe, alternativt utomhus.

 

//BB

Redigerad av BoatBruce
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Igår va jag och tittade på en 76DC. Stod och tittade lite, den såg inte så hög ut. Nu hoppas jag detta går för vi köpte den. 

Garaget är 12 m så det är inga problem. 

Porten är 3 m bred så det ska också gå bra. 

Går det inte att få in den med kärra så tänker jag lasta av den till någon smidig vagga på hjul så sparar jag lite på höjden. 

Redigerad av JollyMonkey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...