Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Yavka

Yamarin 50SC vs Yamarin 50 TC

Rekommendera Poster

Hej

Funderar på att köpa en beg Yamarin  50SC alt 50 TC. Skillnaden är ju att 50SC har sidkonsol och 50 TC har två konsoler.

Skulle gärna ta del av lite fördelar och nackdelar med respektive. Jag planerar att använda båten till fiske, utflykter. 

Undrar också om dessa Yamarin båtar har plats för dubbla tankar eller om det bara finns plats för en 25L?

Undrar också om akterkapellet går att eftermontera eller om det bara är möjligt att få det från fabrik.

Båten har ju fått fina omdöme i tester mm med tar gärna också del av erfarenhet från er som har sådana.

Finns ju en version med teakdäck, är det värt att satsa på det?

Tack på förhand

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket bra val av båt!

Jag har kört båda, men jag skulle tro att SC lämpar sig bättre för fiske. Känns som där är mer golvyta och lättare att röra sig i båten!

Kör du ensam har du dessutom en större styrpulpet att gömma dig bakom!😄

 

Är inte helt säker men skulle nog tro att det ryms 2st 25l bränsletankar.

 

Köregenskaperna är nog bland de bästa för en 5m båt kan jag lova!

 

50hk räcker , men med full båt och packning är det på gränsen!

Med Yamaha 70 gick den som ett spjut😄

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag var tvungen att googla och se på bilderna. Ser trevliga ut båda två. Fiske kanske sidopulpet är att föredra, såg också bilder där man hade både kapell och en kapellruta mellan konsolerna på dubbelkonsol versionen. Det bli ju nästan lite bowrider över det. Kapell rutan borde man kunna ha även utan kapellet uppe och därmed åka rätt skyddad även vid lite sämre väder ytan att bli mera nerstänkta om man åker två. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för bra inspel. Stämmer nog detta med ytan att SC är lite bättre för fiske. Kul att höra att ni gillar båten. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...