Gå till innehåll
lördag 20 april 2024
Harry-Boy

Önskar köpråd för trollingbåt

Rekommendera Poster

Jag är ute efter en rejäl trolling båt som ska användas utanför Gävles kust(i princip ingen skärgård). Den ska ev. även vara övernattningsbar för att avändningsområdet ska breddas. Bensin eller diesel? Är intresserad av tips utifrån era egna erfarenheter.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

En Örnvik 580 Pilothouse är bra trollingbåt, vill du ha en diesel så finns det Arvor som i princip är likadan fast med inombordare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hej det finns många bra trollingbåtar att välja mellan men du skall satsa på en båt som är minst 230 cm bred ju bredare desstu bättre helst 6m lång jag vet för jag har trollat i 9 år ofta går det vind när fisket är som bäst och då vill man inte avbryta och som vi vet så kan vinden komma precis när som helst av någon anledning och också tillta, då vill man ha en trygg båt att vara i kör hårt och glömm inte att fiska utan för simrishamn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad man än nu skriver så är det någon som anser det är fel. Men jag har efter moget övervägande bytt båt till en mer trolling och övernattningsvänlig båt. Det jag beaktade vid sökandet var att båten skulle kunna trailas, vara tillräckligt stor/liten för öppen sjö, sjöduglig, gå att leva i (övernatta) samt inte kosta en förmögenhet. Detta var inte någon allt för lätt ekvation att lösa. Men efter många om och men fastnade jag för en Uttern 6000. Jag kan tyvärr inte än lämna någon rapport ifall båten var det jag sökte. För jag håller som bäst på att utrusta den. Hoppas du hittar något som passar./Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Laxe

Jag har en Ryds 600BF som jag trollar med sedan några år och är väldigt nöjd. Den går kalasbra även i grov sjö och har bra med utrymme på akterdäck. Kolla på blocket, det finns flera trollingutrustade 600BF/610BF ute på annons just nu. Lycka till med fisket!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för era förslag, det har gett mig lite att fundera på. Bra forum detta, uppskattar det verkligen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...