Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
patrikflink

Tråkigt med svensk handel.

Rekommendera Poster

Måste tyvärr ge information att jag kommer anmäl www.drev.se till ARN.

 

För över 2 månader sedan så skickade jag tillbaka en propeller som vart fel (passade inte). Drev har mottagit paket den 8 juni 2020 (har kvittens av vem och när). Men efter 12 mail och 4 samtal i timmar av kö, ingen återbetalning...

Deras ursäkter är alla möjliga från lång reklamationstider, vi har inte fått paketet osv.

 

Vart så jävla irriterad då man behandlar kunder så här. Vill gynna svensk handel som köper in från Europa och USA, lagerhåller och håller lite högre priser än vad tex Ebay MFL gör för att känna några kronor. Men ska sluta att köpa i Sverige snart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har tröttnat på att handla det mesta i svenska butiker.

Bojkottar om möjligt alla fysiska butiker som inte tar emot kontanter.

Oavsett om jag tänkt betala kontant eller med kort.

Anser att har riksbanken tryckt sedlar så ska dom fungera som betalningsmedel när jag handlar.

Mina upplevelser om utländska  butiker.

Mycket billigare från Italien, England och Tyskland m.fl. länder.

Dom har varorna i lager, skickas oftast senast dagen efter.

Svarar snabbt på frågor om varorna.

Dom få reklamationer jag har haft, så har dom skickat ny vara innan dom fått den gamla i retur.

 

Vet inte om jag bor i en stad som exceptionellt dålig lagerhållning av varor.

Har diskuterat det med några butiks chefer och fått svaret.

Vi kan inte ha större lager eftersom lagerkostnaderna är så höga och den varan säljer inte så mycket.

Nä självklart säljer dom inte varan om dom har lagersaldo 5 st varav 2 st såldes i går nya kommer nästa vecka och jag behöver 10 st.

Jag har tröttnat att åka till en fysisk butik för att få svaret att dom kan beställa hem varan till nästa vecka.

Enklare att åka hem och beställa varan till halva priset inkl frakt från tex Tyskland och får leveransen 3-4 dagar senare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med drev.se, de är ju annars rätt välrenommerade. Vi får hoppas att hotet om ARN gör att de snabbar på lite!

 

Mina erfarenheter av att handla internationellt är nästan enbart positiva och oftast är man betydligt bättre på kundservice precis som @Wildeside skriver. Köpte lite elektronik ifrån digikey i måndags och på onsdagen levererade UPS paketet utanför vår dörr. Då skickade paketet ändå ifrån USA med korrekt tullhantering etc etc. 

 

Ett svenskt företag som jag ändå vill passa på att lyfta är Sleipner som tagit över bl.a. Engbo. Har vid ett par tillfällen varit i kontakt med dom om 20-30 år gamla produkter och tom då får man hjälp. Nu senast lurade dom inte på mig en ny kolsats som alla sa att jag behövde utan de instruerade mig istället hur jag skulle putsa och slipa på anhållen eftersom det troligtvis var det som var felet då kolen nästan aldrig "tar slut". Grymt bra och ett par timmar senare hade jag en fullt fungerande bogpropeller igen, kostnad 0kr.

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga är att jag alltid har köpt servicedelar av dom. Men att inte göra rätt för sig och INTE svara på mailen jag skickat gör mig riktig sur och irriterad.

 

Inga jättepengar jag förlorar men varför ska jag skänka dom till dom?

 

Finns några Svenska företag som jag självklart kommer handla av, men aldrig mera av Drev.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har det hänt grejer!

 

Kl 12:28 IDAG fick jag mail från G... på Drev.se. Skrev i veckan till dom att jag kommer skicka in en anmälan till ARN, tog kanske lite skruv. Återbetalning inkl frakt har han gjort en kredit på. Nu ska vi bara se när dessa pengar kommer in.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte dom en butik i arninge? Där har jag tidigare handlat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
33 minuter sedan skrev Alicia1:

Har inte dom en butik i arninge? Där har jag tidigare handlat.

Helt korrekt. Jag skulle kunna åka dit men anser att jag har gjort rätt med bevis på att dom fått tillbaka paketet.

 

Har fortfarande inte fått tillbaka några pengar. Anmälan ligger kvar hos ARN.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick detta från ARN idag...

Kan tydligen inte få tillbaka mina pengar.

 

Varnar då för att RETURNERA fungerar inte hos www.drev.se (eller fungerar gör det såklart, men du får inga pengar tillbaka).

 

Kommer aldrig att köpa något mer av dom. Vänder mig till andra återförsäljare i fortsättningen.

Screenshot_20200914-114240-01.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev patrikflink:

Fick detta från ARN idag...

Kan tydligen inte få tillbaka mina pengar.

 

Varnar då för att RETURNERA fungerar inte hos www.drev.se (eller fungerar gör det såklart, men du får inga pengar tillbaka).

 

Kommer aldrig att köpa något mer av dom. Vänder mig till andra återförsäljare i fortsättningen.

Screenshot_20200914-114240-01.jpeg

Finns ju möjligheten att gå via fogden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan skrev patrikflink:

Fick detta från ARN idag...

Kan tydligen inte få tillbaka mina pengar.

 

Varnar då för att RETURNERA fungerar inte hos www.drev.se (eller fungerar gör det såklart, men du får inga pengar tillbaka).

 

Kommer aldrig att köpa något mer av dom. Vänder mig till andra återförsäljare i fortsättningen.

Screenshot_20200914-114240-01.jpeg

Tack för info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
30 minuter sedan skrev kossor:

Finns ju möjligheten att gå via fogden.

Jo, förvisso. Ska kolla upp det när jag får tid över. Som jag skrev tidigare, småpengar som enkelt kan betalas tillbaka...

Tackar herr MU.😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan skrev patrikflink:

Jo, förvisso. Ska kolla upp det när jag får tid över. Som jag skrev tidigare, småpengar som enkelt kan betalas tillbaka...

Tackar herr MU.😉

Ja det är ett dåligt beteende att inte returnera pengarna när varan återlämnats, ett ofog. Men vänd på det hade du inte betalat fakturan så hade du fått påstötning från inkasso, så då får man göra lika tillbaks.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt och beklagar strulet.

Jag kommer undvika att handla där framöver. Vill istället slå ett slag för: http://www.drevman.se/

De har varit mycket tillmötesgående mot mig när jag beställt där. Jag vände mig till dem när drev.se inte hade delar på hyllan och de inte verkade intresserade att ta reda på när delarna är hemma igen. (under sjösättningsperioden är ju varje dag viktig)

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men vad säger dom då @patrikflink? De har ju bevisligen mottagit paketet. Hävdar de att ingen propeller låg däri eller vad har de att säga till sitt försvar? Det är ju inte så många marinbutiker med näthandel i Sverige så att hamna på det här forumet med den här typen av frågor lär ju kosta dom betydligt mer än 900kr som det verkar handla om i det här fallet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Olleman82:

Men vad säger dom då @patrikflink? De har ju bevisligen mottagit paketet. Hävdar de att ingen propeller låg däri eller vad har de att säga till sitt försvar? Det är ju inte så många marinbutiker med näthandel i Sverige så att hamna på det här forumet med den här typen av frågor lär ju kosta dom betydligt mer än 900kr som det verkar handla om i det här fallet.

Läs Patriks inlägg 23 augusti. Pengarna skall vara på väg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev Kane:

Läs Patriks inlägg 23 augusti. Pengarna skall vara på väg.

Men har inte dykt upp ännu vad jag förstår.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev Kane:

Läs Patriks inlägg 23 augusti. Pengarna skall vara på väg.

Ingen dålig återbetalningstid isåfall, framförallt inte när man har med privatkunder att göra men OK vi får se vad som händer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Olleman82:

Ingen dålig återbetalningstid isåfall, framförallt inte när man har med privatkunder att göra men OK vi får se vad som händer.

Då har du missat flygbolagens 3-6 månaders återbetalningstider på senaste tiden....;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har slutat med drev.se och handlar allting hos drevdelar.se och har bara gott att säga om dom. 

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Olleman82:

Men vad säger dom då @patrikflink? De har ju bevisligen mottagit paketet. Hävdar de att ingen propeller låg däri eller vad har de att säga till sitt försvar? Det är ju inte så många marinbutiker med näthandel i Sverige så att hamna på det här forumet med den här typen av frågor lär ju kosta dom betydligt mer än 900kr som det verkar handla om i det här fallet.

Ursäkter efter ursäkter...

Men det är order jag bara kan komma till via telefon, ej någon annan.

 

Har haft mailkontakt med ägaren som har svarat i början med att jag måste skicka tillbaka den osv. Senaste mailet jag fick av honom var att han skulle göra en kredit, mailet innan påstod han att INTE fått någon information om mitt paket, skickade då en kvittens på underskrift och datum när DOM tog emot det samt vem med namnförtydligande.

 

Helt magiskt att jag överbevisad honom med det och sedan tystnad.

 

Helt sant, skit ska skit ha!

 

Om det hade varit min firma så hade jag swichat samma sekund och skrivit ett mail/ringt till kunden och på mina bara knän bett om ursäkt.

 

Dom har alla mina uppgifter då jag handlat där i många år.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Lostsailor:

Jag har slutat med drev.se och handlar allting hos drevdelar.se och har bara gott att säga om dom. 

Köper MYCKET delar samt servicedelar av Micke. Med han har tyvärr inte utombordspropeller eller övriga saker. Annars hade han varit prio 1.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev -PLM-:

Tråkigt och beklagar strulet.

Jag kommer undvika att handla där framöver. Vill istället slå ett slag för: http://www.drevman.se/

De har varit mycket tillmötesgående mot mig när jag beställt där. Jag vände mig till dem när drev.se inte hade delar på hyllan och de inte verkade intresserade att ta reda på när delarna är hemma igen. (under sjösättningsperioden är ju varje dag viktig)

Gråter inte, men tack för omtanke! Har som sagt var gjort ett beslut om att dumpa dom.

 

Köper MYCKET delar samt servicedelar av Micke. Med han har tyvärr inte utombordspropeller eller övriga saker. Annars hade han varit prio 1.

Redigerad av patrikflink

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev Kane:

Läs Patriks inlägg 23 augusti. Pengarna skall vara på väg.

Ovanligt länge för fjolliga 954kr som kunde sättas in samma dag utan detta strul med min tid för att överbevisa och anmäla till ARN.

 

Lite civilkurage och mån om sina kunder trodde jag dom var. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är ju för dåligt. Jaga dom, om inte annat för principen. Slarvar vi kunder med betalningen så går det fort att lämna till inkasso, eller struntar drev.se i om man betalar så det är lika åt båda hållen?

  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-08-23 vid 16:57 skrev patrikflink:

Nu har det hänt grejer!

 

Kl 12:28 IDAG fick jag mail från G... på Drev.se. Skrev i veckan till dom att jag kommer skicka in en anmälan till ARN, tog kanske lite skruv. Återbetalning inkl frakt har han gjort en kredit på. Nu ska vi bara se när dessa pengar kommer in.

Om du inte skulle få in pengarna kan du försöka skicka en klagan till kortbolaget, om du har använt kreditkort. Om du inte har skrivit under eller använt din kod så kan de enkelt återkalla köpet. Framförallt om du har lämnat tillbaka produkten.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man inte begära dom i konkurs? Det brukar ta skruv, men det kanske inte går med så små belopp. Vet att det fanns inkassobolag som gjorde så i stället för hålla på och skicka krav.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev anuba:

Om du inte skulle få in pengarna kan du försöka skicka en klagan till kortbolaget, om du har använt kreditkort. Om du inte har skrivit under eller använt din kod så kan de enkelt återkalla köpet. Framförallt om du har lämnat tillbaka produkten.

Det där är nog bästa rådet hittills. 

https://www.hallakonsument.se/pengar-och-ekonomi/bank-kort-och-betalningar/kortreklamation/

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev anuba:

Om du inte har skrivit under eller använt din kod så kan de enkelt återkalla köpet. Framförallt om du har lämnat tillbaka produkten.

Köpte via deras hemsida med VISA kort, fick godkänna med Bankid, är väl en underskrift, eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Informera Visa, de har gjort sånt här förr, kan de inte ta tillbaka pengarna så kan de i alla fall meddela företaget att de inte gillar metoderna och ev dra in kopplingen till butiken.

Annars begär handräckning av Kronofogden, tror det är kostnadsfritt för privatpersoner.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...