Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Paramedic

Pris värdering

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa ny båt och tänkte då sälja min båt. Men till bilar så finns det ju diverse tjänster som hjälper till att lägga sig i någorlunda rätt pris spann, men något sådant verkar inte finnas till båtar konstigt nog.

Och då jag inte är riktigt kunnig i vad man kan begära så ställer jag en fråga här, och jag vill bara ha ett mellan tumme och pekfinger pris då jag förstår att det finns många parametrar.

Jag undrar vad en  micore 550gt med en Mercury 80 efi båda från-06 och motor har bytt kamremmen och gått 300 timmar. Båda i mina ögon sett gott skick.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Paramedic:

Jag funderar på att köpa ny båt och tänkte då sälja min båt. Men till bilar så finns det ju diverse tjänster som hjälper till att lägga sig i någorlunda rätt pris spann, men något sådant verkar inte finnas till båtar konstigt nog.

Och då jag inte är riktigt kunnig i vad man kan begära så ställer jag en fråga här, och jag vill bara ha ett mellan tumme och pekfinger pris då jag förstår att det finns många parametrar.

Jag undrar vad en  micore 550gt med en Mercury 80 efi båda från-06 och motor har bytt kamremmen och gått 300 timmar. Båda i mina ögon sett gott skick.

Du kan ju titta på blocket i vilken prisnivå båten och liknande båtar har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för rådet, men jag har kikat runt på blocket men det finns faktiskt inte många begagnade micore 550 där för att få en någorlunda prisbild.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev Paramedic:

Hej

Tack för rådet, men jag har kikat runt på blocket men det finns faktiskt inte många begagnade micore 550 där för att få en någorlunda prisbild.

Jämförande båtar då andra fabrikat med lika motor. Micore är ju en mycket bra båt hög kvalitet, tycker höga rodd HR ligger på samma planhalva. Hör med båtförmedlare eller båtfirmor om du kan få en hint där. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
31 minuter sedan skrev Paramedic:

Men till bilar så finns det ju diverse tjänster som hjälper till att lägga sig i någorlunda rätt pris spann, men något sådant verkar inte finnas till båtar konstigt nog.

Det kan bero på att det finns så många fler exemplar av bilarna och att exemplaren är mer lika varandra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...