Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0

Fråga

Tja. Alltså jag har letat och letat och letat och letat... Men är det möjligt att det inte finns en enda autopilot att få tag på som inte kostar typ 15 000kr och uppåt? Hur kan de grejerna inte ha gått frammåt i utveckligen och blivit billigare som allt annat här i världen? De kostar ju samma som för 20 år sen... Och någon begagnatmarknad för detta finns ju inte..... Skulle verkligen vilja ha en autopilot men på en båt som är värd ca 50-60 000 så är ju 15-20 000 kr på en autopilot väl våldsamt för en småbarnsfamilj... HJÄLP????  

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Välkommen till MG!

Lär upp barnen snabbt!

 

Men ärligt, det finns autopiloten för 3-4 tusen som man monterar direkt på rorkulten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
10 timmar sedan skrev Mackey:

Välkommen till MG!

Lär upp barnen snabbt!

 

Men ärligt, det finns autopiloten för 3-4 tusen som man monterar direkt på rorkulten.

 

Länk? Och hur monterar man den i en motorbåt? Som jag förstår så tar man bort ”manicken” när man inte ska använda den men om man inte kommer åt den och vill styra när man ska lägga till exempelvis... kan den sitta på och vara i standbyläge om man styr själv? Blir den liksom ”frikopplad”? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Jag har ingen bra länk, men låt barnen hjälpa till med allt ombord så lär de sig.

Ofta tycker de att det är kul att styra och då får man lite avlastning

 

Såg sedan att det fanns en tråd till om autopiloter och att det var en motorbåt det gällde.

 

Det går att dölja (ta bort) trådar och inlägg om man vill.

Välj "Alternativ" under meddelandet och sedan "Dölj".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...