andreas86a 3 Posted August 10, 2020 Hej, våran bogpropeller slutade fungerar för nån vecka sen, har tagit upp båten och plockat isär, brytpinnen har gått av, men undrar om axlen ska se ut så här? Kopplingen greppar bra mot axlen, är en gammal bogpropeller, tror det är en ql 500..vet inte om det finns delar kvar att få tag på? Men en brytpinne kan jag iaf lösa men undrar mest ang axel och koppling mvh Share this post Link to post Share on other sites
skippeer 131 Posted August 11, 2020 (edited) 1. Lokalisera etiketten med beteckning av tillverkarens modell. Fann min beteckning när jag letat och fotat mha mobilkameran inne i båtens för. 2. Sök på nätet, Penta har många sprängskisser. 3. Sök även på engelska, så fick jag fram info om min BP600 Edited August 11, 2020 by skippeer Share this post Link to post Share on other sites
andreas86a 3 Posted August 11, 2020 Ja jag har hittat sprängskissen oxå, funderade mest ang axlen och kopplingen 🤔tack för svar Share this post Link to post Share on other sites
andreas86a 3 Posted August 18, 2020 Ingen som har nån idé? Funderar på att montera ihop det och hoppas på det bästa 😄 Share this post Link to post Share on other sites
Northsea 3 Posted August 22, 2020 Har en QL 300 som det blev haveri på för några år sedan. Fann inga delar i Sverige, Finland eller UK, men tillslut i Norge där jag kunde köpa ett nytt, eftermarknadshus. Kolla med http://www.agderboat.no/ 1 Share this post Link to post Share on other sites
andreas86a 3 Posted August 22, 2020 Tack för svar, har mailat dom så får vi se 😄 Share this post Link to post Share on other sites