Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Carrera86

Uttern T65 omdömme

Rekommendera Poster

Har titta lite på nya Uttern T65 med mercury 200 hk är det någon här som har en eller tittat närmare på den som kan säja några ord om den?

Det jag gillar med den är:

Aktern verkar kunna bli väldigt vattennära då man kan fälla ut ryggstödet 

Förare och navigatörsplatsen är bredvid varande och gången fram till fören är längs till vänster.

Motorn -stor tyst V6:a

Finns möjlighet att sova till nöds.

Litet pentry

 

Någon som har något att säja om båten?'

 

//

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl ny båt så erfarenheterna små. Jag såg en för första gången igår. Och denna tråd, såg trevlig ut, kollade uttern hemsida,  verkar vettig. Har du kollat fysiskt på den? Gissar att den här samma skrov som dc i samma storlek så tester av den borde ge en hint om hur den går i vattnet och byggkvalitet. 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lyfter denna tråd, någons som vet hur stor ” ruffen ” är går den att sova i som på S65 (samma skrov) eller är detta bara ett stuvutrymme och plats för toalett?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-08-10 vid 11:45 skrev Carrera86:

Har titta lite på nya Uttern T65 med mercury 200 hk är det någon här som har en eller tittat närmare på den som kan säja några ord om den?

Det jag gillar med den är:

Aktern verkar kunna bli väldigt vattennära då man kan fälla ut ryggstödet 

Förare och navigatörsplatsen är bredvid varande och gången fram till fören är längs till vänster.

Motorn -stor tyst V6:a

Finns möjlighet att sova till nöds.

Litet pentry

 

Någon som har något att säja om båten?'

 

//

Blivit något klokare på något sätt?

Redigerad av M__G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Surfar man in på https://www.uttern.com/se/sv/t65/

så kan man kika runt i båten virtuellt. Skuttar man in i ruffen på så vis så verkar det inte finnas någon plats att knoppa. Inte om man har som krav att ligga ner när man sover i vilket fall.

t65.PNG

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blev inget båtbyte till denna säsong för mig och mina funderingar kvarstår, någon som har en T65 och har något att säja. Tanken var att känna på den på båtmässan men...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har kört D65 och den går väldigt fint i sjön. Stor tank. Rymlig för sin storlek, välutrustad som standard (tex active trim) och en smart lösning för solbädd i aktern. Rekommenderas.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ruffen verkar mer vara en stor stuv än nått att krypa in i. Det är utmärkt om man inte har några krav på att kunna sova i båten. Har man det skulle jag se åt ett annat håll.

 

Generellt är de moderna Utternbåtarna relativt tunga skapelser. Det kan iof innebära ett påkostat bygge och bör ge  en mer värding gång i vattnet. Med det i åtanke skulle jag nog satsa på största möjliga motor på dessa, det är generellt en bra regel men kanske extra viktig på Uttern modellerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hämtat ut en S65 m F200 DTS förra veckan. Enligt uppgift samma skrov på D/T/S65, så köregenskaperna bör vara likvärdiga. Testkört ca 10 timmar i varierade förhållanden, lugnt till ca 8 m/s. Intryck so far:

- obefintlig planingströskel

- mycket tyst, samtalar enkelt i 25 kn

- sidostabil även utan trimplan

- lätt att röra sig ombord med centerkonsol och känns trygg med höga fribord

- förvånansvärt rymlig ruff och enkel åtkomst toa

- Simrad uppdaterar lite långsamt, ha koll på det vid högre hastigheter

- smidig hantering av kapell

- inte helt otörstig, men det får man väl räkna med …

- smidig påfyllning/tömning av bränsle/vatten/waste

 

Valet mellan S/D/T blir är väl en fråga om vilka funktioner som prioriteras och utseende, jag ville ha övernattning, toa och god rymlighet/rörlighet för bad o fiske.

 

Valde F200 pga Elektronisk gas/växel (DTS) - rekommenderas.Det kan man enl uppg inte få på F150.

 

Än så länge bara positivt, massiv uppgradering från Buster L 👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är lite surt att det inte är en sovbar ruff på T65 men har hittills inte känt behov att kunna sova i båten. Gillar bowriderconcept så T65 är helt rätt för mig i stället för S65

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...