Gå till innehåll
tisdag 16 april 2024
forgus31

Vp d1-20 elektronikbox strular

Rekommendera Poster

Nu har jag fått problem med den fina VolvoPentan vi köpte till vår Forgus. Innan vi köpte  nya motorn  hade jag läst en del om elektronikproblem på Pentamotorer men trodde det var på stora motorer man hade såna boxar. Motorn startar inte alltid och stannar när den själv vill. 

Som tur blåser ibland vinden åt rätt håll men i vissa lägen är det livsfarligt med en slumpstyrd motor. Har inte fått något meddelande från tillverkaren om att våra familjer kan leva farligt med vår nya motor utan vi har själva fått erfara risken att sluta livet på sjön. Men nån gång sker det och varför inte då på sjön?

Jag får många återblickar

om ställen där motorn inte hade fått lägga av och förstår inte att Volvo Penta underlåter meddela kunder i riskzonen! 

Det borde vara lagöverträdelse om inte annat. Klart det blir dyrt med alla nya boxar  som måste ut kanske gratis till och med men vad blir alternativet? Fortsättning följer!

Redigerad av forgus31

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min svåger som jobbar på Scania tittade storögt på mig när jag berättade att vår nya Beta Marine-diesel till båten var i princip helt utan elektronik.

 

"Varför då, vi lever på 2000-talet." eller något liknande sade han.

 

Hoppas mitt svar i den andra tråden kan hjälpa dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...