Jump to content
Thursday 13 August 2020
Hegge_

Varning! Beställt symaskin av Frewi, ingen leverans, går ej att kontakta.

Recommended Posts

Hej.

Vill varna alla för misstänkta blufföretaget Frewi.

Beställde den 7 juli en symaskin och kapellväv från Frewi. Betalade via swish och skulle enligt hemsidan få leverans på 1-5 dagar, skulle det bli längre leveranstid skulle man omgående bli kontaktad.

 

Har fortfarande inte fått någon leverans och både båten och semester blir förstörd

 

Har skickat flera mail samt ringt dem vid många många tillfällen men kommer endast till en telefonsvarare där dom säger att dom har mycket att göra och inte hinner svara. Dom säger också att man istället skall maila då dom svarar på mail. 

Det gör dom uppenbarligen inte!

 

Någon som vet något om Frewi eller känner till någon alternativ kontaktväg. Bor tyvärr inte i närheten av firman så kan inte göra något fysiskt besök.

 

Mvh Herje Stamborg

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verkar inte särskilt suspekt vid ett första ögonkast tycker jag, men det är ju märkligt att du inte får någon kontakt.

 

 

 

352625983_Screenshot_20200729-115805_SamsungInternet.thumb.jpg.3585bf9f7cf7c90bc4a60937609667b0.jpg2137971400_Screenshot_20200729-115938_SamsungInternet.thumb.jpg.99e65ac15093e8850d523378d8ac83bc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har också kollat det där och som du säger verkar det inte suspekt. Däremot är det nya ägare verkar det som enligt hemsidan. Kan vara så att dom fått problem med ekonomin och/eller fått för sig att tömma bolaget på pengar.

Jävligt störande då jag valde att köpa maskinen av dom för att jag vill gynna en mindre aktör och för en gång skull inte köpa från utlandet eller av en större aktör. 

 

Men det är la som vanligt, snabbare leveransen från Tyskland, Slovenien eller Förenade Arabemiraten och dessutom bättre kundbemötande. Minns nu varför man slutade handla i Sverige.

 

Om man åtminstone kunde fått svar att man inte kommer att få någon vara så hade man kunnat beställa någon annan stans ifrån.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bild från hemsidan. Ägarbyte pågick i november påstods det.

image.png.acfe329b52309869fee7b02ad732a75e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frewi är väl känt för att inte riktigt fungera som det är tänkt. Så det är bara att vänta och se när du får produkten eller pengarna tillbaka.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag hade fått för mig att dom var seriösa. Vilket misstag!

Undra om jag kommer få se några pengar eller maskin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuter sedan skrev Hegge_:

Jag hade fått för mig att dom var seriösa. Vilket misstag!

Undra om jag kommer få se några pengar eller maskin?

Dom kanske har fått Corona och ligger utslagna på IVA? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag råkade ut för samma i våras. Skickade några mail och ringde på deras telefonsvarare några gånger men gav

sen upp och tänkte att pengarna var förlorade. Nån månad senare betalade dom dock tillbaka utan att jag gjort ytterligare påstötningar. Maila och begär att häva köpet, mycket möjligt pengarna kommer så småningom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Frewi erbjuder flera olika betalsätt.

En fördel med kortbetalning är att om en vara inte levereras så kan jag kontakta Visa och på det sättet slippa betala & personligen jaga leverantör.

 

Tyvärr är det idag inte ovanligt med låg kvalite och strul när man handlar.

Skall besöka kapellmakaren för ett andra fixande av nya kapelldelar till båten (sprayhood & bimini), fick nytt segel där en det saknades 2 meter med söm av lattficka, lattor med fel längd (1 cm för lång och 5 cm för kort).

 

 

Edited by skippeer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej igen.

Skickade i går ett mail om att jag ville häva köpet.

Har precis fått mail av dem där dom beklagade sig över extra mycket att göra och som grädde på moset ovanligt mycket sjukskrivningar. Fick IAF tillbaka mina pengar. 

Summa sumarum:

-Bra att jag fick tillbaka pengarna.

-Totalt värdelöst att driva en webshop utan att svara på varken mail eller telefonsamtal.

 

Mvh Hegge

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är inte de ända som strular i dessa tider

Har försökt beställa en sotningssats från Bosö marin telefonsvarare talar om att man är plaserad i kö sedan att dom kan inte svara försök senare  försökt mejla inget svar

Försökt flera dagar samma resultat får seda höra att dom är på semester

Under samma tid har jag försökt med

traktordelar.net dom telesvarar att don inte kan svara under Corona utan mejla så hör vi av oss

men inte gör dom det

Sverige har ballat ur totalt

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 timmar sedan skrev Fogden:

Sverige har ballat ur totalt

Inte bara Sverige - tycker hela försäljningsbranschen spårat ur de senaste 10-15 åren. Och det är inte lättare för företag. Några färska exempel:

 

- Beställde från Conrad via företaget. Valde Express, då det var bråttom. Men inget händer med ordern, varför jag kontaktar deras Kundtjänst, som när det gäller företag utlovas svara inom ett dygn. Det finns ju numera inget telefonnummer, utan allt går via mail/formulär. Ingen reaktion på flera dagar, så vi tvingas beställa från annat ställe. Annullerar samtidigt ordern från Conrad. Ingen respons. Påminner om annulleringen varje dag under följande tre dagar.

Den fjärde dagen (nu är vi snart två veckor från "Expressbeställningen") får jag ett mail att ordern nu är redo att skickas senare under dagen, varför jag omedelbums skriver tillbaka i en något mer irriterad ton att ordern är annullerad (då de inte levererat som utlovats) och skall stoppas. Senare under dagen skickas ordern i alla fall. Dagen efter får jag ett svar (!) från en på kundtjänst som tyket har synpunkter på tonen i mitt mail bla bla bla. Samt att en lång predikan om Ångerrätten. Men lilla vän, nu var det ju företagsköp ?

Hursomhelst kom prylarna, vi skickar tillbaks dem och efter en knapp månad (!) och många påminnelser kommer en kreditfaktura.

 

- Beställde från min elgrossist häromveckan. Förr plockades ordrarna samma dag, men de tre senaste leveranserna har inget hänt förrän efter minst tre, ibland 7-10 dagar. Och då talar vi om en firma som skall försörja branschen med installationsmaterial.

Samma denna gång, inget hände. Mailar Kundtjänst (inget nummer här heller) - ingen reaktion. Efter ungefär en vecka kommer prylarna dock. Men istället för t ex en JFB hade de skickat en kartong med JFB.

 

Sedan har vi Postnord, som släpper företagspaketen på gatan utanför dörren och sticker. Vid konfrontation sade brevbäraren att hennes chef sagt de får göra så. Har reklamerat varje gång, för den "chefen" skulle jag vilja prata med. Inget svar någon gång.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.









×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy