Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
andersaaes

Bästa båten till sol, bad och wakeboard / vattenskidor / tuber

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar på vilken båt som är skulle vara bäst till sol, bad och wakeboard. Jag bor nära Köpenhamn i Danmark, alltså ingen skärgård och öar att köra till, och därför är sol och bad från båten hög prioritet.

 

  • Solbädd fram och bak, plats till hela familjen
  • Inombordare = bättre plats på badbrygga (+ billigare försäkring)
  • Sötvatten dusch på badbryggan
  • Någon form av vattenskidbåge (måste kanske eftermonteras)
  • Plats att stuva/surra fast vattenskidor, wakeboards, tuber, och förvara våtdräkter
  • Inget pentry, jag kommer inte att laga mat på båten.
  • Toa inget måste, vi kommer inte att sova i båten.
  • Så få genomföringar i skovet under vattenlinjen som möjligt – så lite krångel som möjligt (detta förespråkar kanske utombordare)

  

Jag tänker att en ~7 meter DC nog bäst klarar de flesta av mina prioriteringar (sol och bad). Det verkar dock som det kommer väldigt få sådana med inombordare nu för tiden. Nimbus 8-serie (W8) kommer t.ex. bara med utombordare.

En WA kanske gör det lättare att ha med sig grejor, men båda bow rider och WA brukar inte att prioritera sol och bad lika mycket. Det kanske är en medelhavsbåt eller jänkare jag skal ha :)

Några förslag på båtar som skulle kunna uppfylla de flesta av mina prioriteter? Jag kanske tänker helt fel när jag tror att jag vill ha en DC med inombordare?

 

Jag har tittat lite på Invictus 250 CX där man verkar komma runt styrpulpeten väldigt bra, Chris Craft Corsair 27, Comitti Venezia 25 Classic som är väldigt snygg men kanske mindre praktisk, Aquador 24 DC och även på gamla Nimbus 26 DC Epica.

Tacksam för synpunkter :)

 

/Anders

 

https://www.maringuiden.se/forum/topic/92114-tips-p%C3%A5-bra-weekendb%C3%A5t-6-7-meter/

INVICTUS-250CX-barche-a-motore-5-1.jpg

250CX-V01-MAINDECK-01.jpg

589-CCCO25-33.jpg

motorbaad-comitti-venezia-25-scanboat-picture-4751211.jpg

aquador-24-dc-flipper-marin-stockholm-76-1170x570-1024x499.jpg

Nimbus-26-DC-Epoca-Hyundai-SeasAll.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...