Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Saramara

Tips på rymlig familjebåt

Rekommendera Poster

Vi är ute efter en rymlig båt runt 10-12 meter men hittar ingen som känns riktigt perfekt. Vi har varit inne på en Forbina 10000 men skulle vilja ha en båt med 5 sjyssta sovplatser, gärna utan att behöva bädda ner. Åtminstone två dubbelsängar á 160 centimeter så att 4 vuxna sover bra utan att det känns trångt. 

Vi gillar att Forbinan har tak och skjutdörrar istället för kapell men det hade samtidigt varit trevligt om sittbrunnen var lite större så att man har gott om plats att sitta ute och äta. Flybridge är ett plus :-)

Finns ens en båt som uppfyller dessa önskemål? Nån som har något tips? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det underlättar ju att veta vilken budget ni har. Forbina 10000 från runt sekelskiftet ligger på runt 1 miljon, är det priset som gäller ungefär?

 

Såg en nu på blocket, de vill ha 949.000 för en båt med två dieslar som har 1400 gångtimmar.. Känns som man skulle vilja göra en riktigt rejäl genomgång av de motorerna innan köp, skicket på dessa avgör ju precis allt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nord West 370, 390, 420 fly eller HT har alla minst 5 permanenta kojer. Har själv en 370, fantastisk kvalitet och design. Mer ombonad båt är svår att hitta.

 

Åk och titta på en, du kommer att fastna, det gjorde jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jag skulle säga att vår budget ligger på runt 1 miljon... men Forbinan är inte riktigt perfekt med tanke på sovplatserna. Midcabinen är lite för liten tycker vi. I övrigt är det ju en jättefin båt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 minuter sedan skrev EnzoF:

Nord West 370, 390, 420 fly eller HT har alla minst 5 permanenta kojer. Har själv en 370, fantastisk kvalitet och design. Mer ombonad båt är svår att hitta.

 

Åk och titta på en, du kommer att fastna, det gjorde jag...

De båtarna ser riktigt bra ut måste jag säga. Precis vad vi är ute efter. Dock ligger de lite högt i pris när vi tittar på vad som finns på blocket just nu... men kanske om det kan dyka upp lite lägre priser till hösten! Tack för tipset! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...