Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Dejsa

Trimproblem DPH drev

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har två D6 370 med DPH drev. Härom dagen larmade motorlarmet (orange varningstriangel) på sb motorn. Jag stängde av motorn. När jag skulle starta igen fick jag felmeddelandet att drevet stod för högt, vilket det inte gjorde. Men det gjorde att motorn inte gick att starta. Drevet gick att trimma som vanligt uppåt och nedåt. Jag gjorde med hjälp av ett VP varv bedömningen att trimgivaren behövde bytas, vilket jag nu har gjort. Efter kalibreringen verkar allt fungera rent funktionellt, båda dreven trimmas uppåt och nedåt i synk och visar samma värden i de digitala triminstrumenten/mätarna. Motorn startar och går som den ska. Men den röda lampan i triminstrumentet som normalt tänds efter beachläget när man hissar drevet lyser. I EVC displayen i varvräknaren står att trimvinkeln är 160 grader. Den röda lampan tändes någon  minut efter att jag puttrade ut från bryggan. Vid monteringen motståndsmätte jag i kontaktstycket vid trimpumpen och har rätt värde. 
Så något fel är det, vad kan det vara? Någon som haft samma problem eller vet vad det kan bero på?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag kan tillägga att motorn inte startar nu. I EVC displayen i varvräknaren står att drevet är för högt. 
Finns det någon som kan hjälpa mig? Jag är tacksam för all hjälp som jag kan få. 

Redigerad av Dejsa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...